חדשות חוץמבזקים

זלנסקי לאיחוד האירופי: "עבור חלק מאזרחי אוקראינה מדובר ביומם האחרון"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי פנה היום (שלישי) בנאום מוקלט לפרלמנט האירופי, ודרש סיוע בהקדם. "עבור חלק מאזרחי אוקראינה מדובר ביומם האחרון. פוטין ימשיך לטעון שמדובר במבצע נגד תשתיות צבאיות, אבל אילו תשתיות צבאיות הפעילו 16 הילדים שנהרגו אתמול? אנחנו מקריבים את טובי בנינו לטובת הזכות שלנו להיות חברים שווים באירופה", אמר הנשיא האוקראיני.

זלנסקי קרא לאירופאים: "להוכיח שאתם ביחד אתנו, תוכיחו שאתם אירופים אמיתיים."

נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, אמר לאחר נאומו של זלנסקי כי: "האתגר הוא קשה מאוד וההחלטות שנצטרף להגיע יחדיו יהיו רציניות. שוב דם ומלחמה הגיעה ליבשת האירופית. ולדימיר פוטין פתח בפלישה לאוקראינה ללא הצדקה. מסיבה אחת בלבד, שאתם אזרחים אוקראינה, בחרתם בדמוקרטיה ובשלטון החוק. לא רק אוקראינה תחת מתקפה. גם הסדר העולמי והדמוקרטיה תחת מתקפה. זה טרור גיאופוליטי. עלינו לתמוך באוקראינה, ואנו תומכים באוקראינה. יותר ויותר מדינות מצטרפות לקואליציה עם מסר אחד: רוסיה, תפסיקו עם המלחמה! לכו הביתה. אני מצדיע לנשיא זלנסקי ולאנשי אוקראינה על אומץ הלב שלהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לבקשתו של זלנסקי להצטרף לאיחוד האירופי אמר: "זלנסקי ביקש להצטרף לאיחוד האירופי. עלינו להגיב בהתאם לזמנים. יש גישות שונות באירופה בנושא. פוטין חשב שישבור את האחדות האירופית, הוא טעה".

צילום: פורסם ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky

Back to top button