כלכלהמבזקים

צפו: בן משפחת המלוכה של איחוד האמירויות העניק לרון מלכא את פרס ה-ABLF

180 מנהיגים מהעולם התכנסו היום (שלישי) לטקס הפרסים ABLF Awards היוקרתי (Asian Business Leadership Forum), בדובאי. בין מקבלי הפרס בקטגוריית השונות: המזכיר הכללי ה-8 של האו"ם באן קי-מון; ראש ממשלת סרי לנקה, מהינדה רג'פאקסה (Mahinda Rajapaksa); שיח' אחמד בן סעיד אל מקטום; מנכ"ל  Emirates Group, שאמה אל מזרוי ; שרים ומכובדים נוספים.
 
הפרס הוענק על ידי בן משפחת המלוכה וחבר הקבינט, השייח' נהיאן מבראק אלנהיאן המכהן כשר הסובלנות והדו קיום באמירויות.

צפו: בן משפחת המלוכה של איחוד האמירויות העניק לרון מלכא את פרס ABLF
צילום: משרד הכלכלה והתעשייה
 
ד"ר מלכא הנו הזוכה הישראלי הראשון בפרס, זאת בגין פעילותו הכלכלית בעת כהונתו כשגריר בהודו, ועל רקע התחזקות הקשר בין איחוד האמירויות הערביות לישראל בשנתיים האחרונות. בדברי ההסבר לבחירה ציינה ועדת הפרס כי הפרס מוענק לד"ר מלכא בשל תרומתו יוצאת הדופן כדיפלומט וככלכלן לקידום שותפות חוצת מגזרים בין ישראל לאסיה ולאמירויות, תוך סיוע וחניכה של חברות ישראליות בשווקים חשובים אלו.
 
האירוע ה-16 בסדרת פרסי המורשת, המתקיים בשיתוף משרד הכלכלה של איחוד האמירויות והארגון הפילנתרופי – Dubai Cares, נערך ב-Expo 2020 Dubai. כ-20 מנהיגים בתחומי התעשייה, הטכנולוגיה, המדיניות, היזמות החברתית והאמנות זכו השנה בפרס ABLF היוקרתי, כהוקרה על הצלחתם לנווט ולהוביל את המדינות, הקהילות והחברות בראשן עומדים אל עבר יציבות וצמיחה יוצאת דופן, במיוחד על רקע הסערה שגרמה מגפת הקורונה.
 
מלכא, שכיהן עד לאחרונה כשגריר ישראל בהודו וסרי לנקה, פעל לחיזוק קשרי המסחר והכלכלה בין ישראל והודו; הוביל את המאמצים הלאומיים לכינון יחסים דיפלומטיים עם שכנתה של הודו, בהוטן; חיזק את הקשרים המדיניים בין ישראל וסרי לנקה ופעל גם אל מול מדינות נוספות במרחב האסייתי, על מנת לקדם את יעדיה המדיניים והאסטרטגיים של מדינת ישראל.

צפו: בן משפחת המלוכה של איחוד האמירויות העניק לרון מלכא את פרס ABLF
צילום: משרד הכלכלה והתעשייה
 
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, התייחס להודעה על קבלת הפרס ואמר: "הפרס הוא עדות נוספת למעמדה הגואה של ישראל בכלכלה העולמית ובהוויה האזורית והוא ניתן לכל המשק הישראלי, מגזר ציבורי ופרטי כאחד. תודה לאנשי משרד החוץ ומשרד הכלכלה והתעשייה על מקצועיותם ומסירותם, לכולנו חלק בהצלחה זו שהובילה את ישראל וכלכלתה לשיא של כל הזמנים ביצוא הישראלי, מוצרים ושירותים – לרבות הייטק אבל לא רק – ובצמיחה כלכלית חסרת תקדים הממצבת את ישראל כאחת הכלכלות הצומחות בעולם המערבי וככלל. העובדה שהפורום הכלכלי המוביל באסיה החליט להעניק השנה את הפרס בפעם הראשונה גם לישראלי, מעידה רבות על ההערכה לה זוכה כלכלת ישראל גם ביבשת אסיה החשובה לנו כל-כך. נמשיך לפעול על מנת לחזק עוד יותר את חוסנה הכלכלי של ישראל ואת מיצובה כמובילה טכנולוגית במזרח התיכון ובעולם כולו, לצד מאבק עיקש להורדת יוקר המחייה".
 
עוד במסגרת אירוע פרסי ABLF, יתקיים פאנל מיוחד שיעסוק באתגרים החברתיים-כלכליים שבעקבות המגיפה. בין חברי הפאנל –  מזכ"ל האו"ם באן קי-מון,  ד"ר טאריק אל-גורג, סגן יו"ר ומנכ"ל Dubai Cares, מריאם אל מהרי יחד עם מנהיגים משפיעים נוספים מהתעשייה ונציגי ממשל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד הכלכלה והתעשייה

Back to top button