חדשות חוץמבזקים
מספר צפיות גבוהה

אוקראינה: פיצוצים עזים בחרקוב, חשד שרוסיה משתמשת בפצצות ואקום ומצרר

בשעה האחרונה (שלישי) נשמעו בעיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, פיצוצים עזים שהרעידו את האזור כולו. על פי הדיווחים ברשתות החברתיות של תושבים מקומיים מדובר בתקיפה של בסיס חיל האוויר הסמוך לעיר. ככל הנראה התקיפה גם כוונה למחסן תחמושת שיש במקום.

תושבי המקום מתארים את הפיצוץ כ"פיצוץ החזק ביותר שהם שמעו אי פעם".

ברשתות החברתיות פורסמו תיעודים רבים של התקיפות וחלקם נראים פיצוצים מאוד מאוד משמעותיים ושונים מאלה שהתרגלנו לראות. באחד התיעודים בו נראה רגע הפיצוץ, עולה לאוויר לגובה של כמה עשרות מטרים פטריית עשן ענקית המתפרסת לקוטר רחב שנראתה למרחק רב. על פי מומחים בתחום החבלה ישנה סבירות גבוהה שלכאורה נעשה שימוש בפצצות ואקום האסורות לשימוש על פי אמנת ג'נבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אתמול אמרה שגרירת אוקראינה בארצות הברית אוקסנה מרקרובה כי רוסיה עשתה אמש שימוש בפצצות כאלה בתקיפות שביצעה במהלך היום. ארגוני זכויות אדם גינו את השימוש של רוסיה בנשק מסוג זה והזהירו כי מדובר בפשעי מלחמה.

בתיעוד אחר נראית סדרת פיצוצים שנמשכת שניות ארוכות על שטח גדול יחסית ומכאן ניתן להניח שהתבצעה לכאורה באמצעות פצצות מצרר, האסורות לשימוש ביותר מ-100 מדינות והן נחשבות כנשק בלתי הומאני. (תחמושת מצרר מפזרת פצצות קטנות על פני שטחים נרחבים).

Back to top button