חדשות חוץמבזקים

סקר באוקראינה: 90% חשים תקווה, 93% תומכים בפעילות הנשיא זלנסקי

על פי סקר שערכה אתמול (שלישי, 1 במרץ) הקבוצה הסוציולוגית האוקראינית "רייטינג", 90% מהנשאלים השיבו לגבי המצב באוקראינה כי הם חשים תקווה. רק 5% ציינו כי הם מאוכזבים ומיואשים. בהשוואה לזמנים שלפני המלחמה, מספר האנשים שחשים תקווה גדל פי שלושה. רמת התקווה המרבית נצפית כמעט בכל האזורים.

• 88% מהנשאלים סבורים כי אוקראינה תצליח להדוף את המתקפה של רוסיה. נתון זה גדל כמעט מדי יום. רק ל-10% כיום אין ביטחון כזה. האמונה בניצחון שוררת בכל אזורי הארץ.
• 98% מהנשאלים תומכים בפעילות הכוחות המזוינים של אוקראינה, 93% תומכים בפעילות הנשיא זלנסקי, 84% תומכים בפעולות של ראשי ערים מקומיים.

• 80% מהנשאלים אמרו שהם מוכנים להגן על שלמות אוקראינה עם נשק ביד. בהשוואה לתקופות שלפני המלחמה, נתון זה גדל באופן משמעותי (ב-2020 – 59%). רמת הכוננות הגבוהה ביותר נצפית במערב ובמרכז, רמת מוכנות מעט נמוכה יותר – בדרום ובמזרח. אבל גם באזורים הדרום-מזרחיים קיימת רמה גבוהה ביותר של נכונות להילחם למען המולדת (בדרום – כמעט 80%, במזרח – כמעט 60%). מבחינת מגדר, 90% מהגברים ו-70% מהנשים מוכנים להילחם עבור אוקראינה עם נשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

• התמיכה בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי ולנאט"ו היא הגבוהה ביותר בתולדות הסקרים: 86% תומכים בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי, 76% – בהצטרפות לנאט"ו. בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה, רמת התמיכה בהצטרפות לאיחוד האירופי ולנאט"ו עלתה ביותר מ-20 אחוז. הדינמיקה החיובית נבעה מהתמיכה הגוברת בהצטרפות למבנים מערביים בקרב אוכלוסיית הדרום והמזרח. מבחינת גיל, ישנה תמיכה פה אחד בהצטרפות אוקראינה לאיחוד האירופי ולנאט"ו בכל הקטגוריות.

• 61% מאמינים כי אוקראינה תהפוך לחברה באיחוד האירופי בעתיד הקרוב (תוך 1-2 שנים). 13% מאמינים שהמדינה תהפוך לחברה באיחוד האירופי בעוד 5 שנים, בטווח הארוך עוד יותר – 6%. רק 4% לא מאמינים שאוקראינה תהפוך לחברה באיחוד האירופי. בהשוואה לשנה שעברה, מספרם של אלה שאינם מאמינים באינטגרציה האירופית של אוקראינה ירד משמעותית (בנובמבר 2021 היו 26%).

צילום: AP Photo/Gregorio Borgia

הקהל שהשתתף בסקר: אוכלוסיית אוקראינה בגילאי 18 ומעלה בכל המחוזות, למעט השטחים הכבושים זמנית של קרים ודונבאס. המדגם מייצג לפי גיל, מין וסוג היישוב. אוכלוסיית מדגם: 1,200 משיבים. שיטת הסקר: CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). טעות בייצוגיות של המחקר עם רמת ביטחון של 0.95: לא יותר מ-2.8%. תאריך המשאל: 1 במרץ 2022

Back to top button