מבזקיםפוליטי / מדיני

מעוז על הצעת טור-פז: "מטרתה בעצם היא להחריב את מפעל חייו של הרב קוק זצ"ל"

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז מסיעת הציונות הדתית, תקף היום (רביעי) במליאת הכנסת, את הצעת החוק של חה"כ משה טור-פז, שמעוניינת לשנות את הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים.

בפתח דבריו אמר מעוז: "לומדי הדף היומי למדו בשבוע שעבר את הגמרא במסכת חגיגה, שם מתארת הגמרא נבואת פורענות של הנביא ישעיהו בימי בית המקדש הראשון, שבה נאמר בין השאר: "יִרְהֲבוּ הַנַּעַר בַּזָּקֵן וְהַנִּקְלֶה בַּנִּכְבָּד". משמעותה של המילה 'ירהבו' על פי הפרשנים היא: יתגאו ויתגדלו. ועל כך אומרת הגמרא: "ירהבו הנער בזקן – אלו בני אדם שמנוערין מן המצות ירהבו במי שממולא במצות כרמון, והנקלה בנכבד – יבא מי שחמורות דומות עליו כקלות וירהבו במי שקלות דומות עליו כחמורות".

לדבריו של מעוז, "הצעת החוק של חה"כ טור פז, שמטרתה בעצם היא להחריב את מפעל חייו האדיר של מרן הרב קוק זצ"ל, הקמת הרבנות הראשית כסמכות העל התורנית, הרוחנית וההלכתית של עם ישראל בארץ ישראל, כמו גם הרפורמות של השר כהנא, הן מימוש מדויק של נבואת הפורענות הזו של הנביא ישעיהו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ח"כ, שלמד כמה שנים בישיבת הסדר, מנסה בהצעת חוק להפוך את הבחירות לרבנות הראשית לסאגה יודעה מראש, שבה כוחם של רבני ישראל בגוף הבוחר מוחלש ביותר, דייני ישראל מודרים ממנו, רבנים מקומיים של קהילות קטנות מאוד מסוימות מועצמים, כוחה של הממשלה ושל הקואליציה גדל ביותר, ושורה של אישים ציבוריים, שאין לעיסוקם ולרבנות הראשית דבר, מוכנסים אף הם לגוף הבוחר". הוסיף.

עוד הוסיף מעוז כי "במקביל דואגת הצעת החוק לנטרל רבנים מסוימים מהיכולת להתמודד לכהונת הרב הראשי, ומאפשרת לרבנים אחרים להתמודד למועצת הרבנות הראשית. הכל כדי לקדם את האג'נדה של הח"כ המציע ושל המפלגה שלו, ולכונן במדינת ישראל רבנות ראשית שתסייע להם לרוקן את זהותה היהודית של מדינת ישראל מכל תוכן ממשי. תואם בדיוק את השר הטייס, שסבור שבזכות שירות צבאי מפואר הוא כבר יכול להפוך את הזהות היהודית של המדינה על פיה, כנגד הרבנים הראשיים וכל גדולי הדור. באים נערים שחמורות דומות עליהם כקלות, ומתגאים ומשתררים על זקני הדור, שקלות דומות עליהם כחמורות".

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button