מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ טטיאנה מזרסקי: "תורנו לדאוג לכך שמדינת ישראל תהווה מקלט בטוח"

חה"כ טטיאנה מזרסקי מסיעת יש עתיד, יצאה לפני זמן קצר (רביעי) בהודעה בדבר גל העלייה מרחבי אוקראינה ומזרח אירופה בעקבות המלחמה.

בפתח דבריה אמרה מזרסקי: "רבים מאיתנו מאוד מודאגים לגבי המצב שרק הולך ומחמיר במזרח אירופה ואוקראינה בפרט. יחד עם הקהילה הבינלאומית אנחנו מוצאים את עצמנו במצב חירום אמיתי. ליבנו יוצא לכל אזרחי אוקראינה, שנמצאים כעת בסכנה, ומייחלים שהשקט יחזור במהרה לשטחי המדינות המאוימות. בזמנים קשים אלו, ברצוננו לשלוח מסר בהול לכל האוקראינים שבידם לעלות לארץ מתוקף חוק השבות: אנחנו רואים אתכם, אנחנו שומעים את זעקתכם, וברצוננו לעזור לכל אחד ואחת מכם עד כמה שניתן. ישראל היא הבית שלכם. ישראל הוקמה ונבנתה עבורכם!"

עוד הוסיפה חה"כ ואמרה: "כמדינה שמתקיימת תחת קונפליקט מתמשך, פעם אחר פעם אנו מצליחים לעמוד איתן אל מול אינספור המשברים שהוצבו בפנינו במהלך ההיסטוריה הקצרה של קיומנו כמדינה. כל זאת, לא מנע מאיתנו לקבל בזרועות פתוחות את מגוון הקהילות היהודיות מכל רחבי תבל. פתחנו את גבולותינו ואת ליבנו עבור כל יהודי ויהודייה הזקוקים למקלט ומקום בטוח ואנו נדאג לעשות זאת גם עבור כל אחד ואחת מכם. אנו כואבים את כאבכם על כך שנאלצתם לנטוש את ביתכם בנסיבות אלה. ברצוננו לתת לכם יד ולהיות לכם לעזר על מנת להקל מעליכם את הנטל אותו אתם נושאים כיום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מאז תחילת פעולות לחימה, הצוות שלנו בממשלת ישראל עובדים בחריצות מסביב לשעון כדי לוודא שבהגעתכם לארץ תקבלו את כל המגיע לכם ללא אף דאגה. מיטות, לארוחות חמות, ומגוון טיפולים רפואיים נדרשים מוכנים עבורכם. יש עדיין הרבה עבודה שצריכה להיעשות, ובעניין זה אני פונה כעת לבני עמי, כאן בישראל. מחובתנו, בתור חברי כנסת, לקבל החלטות, לקדם ולפקח אחר צעדים חשובים אלו, למען ביטחון הפליטים מאירופה ולמען הדאגה העמוקה לעם היהודי כולו. משרד השיכון העמיד לרשותנו 1,000 מיטות ומשרד הקליטה שריין מקומות בבתי מלון ואכסניות ביישובים שונים בארץ. התקבלו בקשות רבות לאשרות עלייה, במשך 4 ימים 2500 פניות. ישנו צורך אמיתי לגייס ולחזק את מערכת החינוך, כדי לאפשר לעולים חדשים ללמוד את השפה העברית ללא עכבה." הוסיפה מזרסקי.

לסיום, אמרה: "יש מחסור בעובדי ההוראה שיעבדו באולפנים, ומחובתנו לדאוג לשכר הולם למורים לעברית, משום שהסכם שכרם לא עודכן מזה 13 שנים. אנו חייבים לתמרץ את כל אלו שיכולים לעזור בכך שהקליטה של העולים מאוקראינה תעבור חלק ביותר. אבותינו העולים הגיעו לכאן במאמצים רבים, עם תקווה ושאיפה לבנות עתיד מבטיח וטוב יותר עבור משפחותיהם והעם היהודי כולו. עכשיו זהו תורנו לדאוג לכך שמדינת ישראל תהווה מקלט בטוח לכל הבאים אחרינו, ובפרט לגל העלייה הקרב ובא מרחבי מזרח אירופה."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button