מבזקיםפוליטי / מדיני

עברה בטרומית: הצעת חוק לשלילת תקצוב ממוסדות חינוך המפלים על רקע עדתי

הצעת חוק שלילת תקצוב ממוסדות חינוך המפלים על רקע עדתי של חה"כ יום טוב כלפון מסיעת ימינה, עברה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

סוגיית אי קבלתן של בנות חרדיות למוסדות חינוך בשל עדתן עולה לכותרות בכל פתיחת שנת לימודים. מאות בנות, שבניגוד לחברותיהן, אינן מתחילות את שנת הלימודים כסדרה ונאלצות להפעיל לחצים באמצעות ההורים והמשפחה רק במטרה אחת פשוטה – ללמוד ככולם.

הצעת החוק שאושרה היום בקריאה טרומית מקנה למשרד החינוך כלי נוסף, יעיל ואפקטיבי, להתמודדות עם אפליית הציבור הספרדי שממשיכה להיות קיימת גם בישראל 2022. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית בתוצאה 13 תומכים מול 10 מתנגדים, ותועבר לוועדת הכנסת להכרעה באיזה ועדה תקודם לקריאה ראשונה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ יום טוב כלפון: "הצעת החוק נולדה מתוך רצון לשנות את המצב הנתון כיום בישראל. בכל שנה אנחנו עדים למאות בנות ספרדיות שאינן מתחילות את שנת הלימודים כסדרה מכיוון שלא קיבלו אותן למוסדות חינוך – אך ורק בשל עדתן. הצעת החוק נועדה לתקן אבל גדול שנמשך שנים רבות. מאז כניסתי לכנסת אני מקבל על בסיס שבועי פניות של בנות חרדיות שמרגישות את האפליה על בשרן. אני שמח להצליח לעשות שינוי אמיתי ועמוק עבור הציבור הספרדי בישראל ולתת כלים למשרד החינוך להמשך ההתמודדות באפליה שעדיין קיימת כלפי הציבור הספרדי".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button