חדשות חוץמבזקים

שבוע למלחמה באוקראינה: "הרגנו 9,000 רוסים בשבוע אחד"

יותר ממיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה בעקבות פלישת רוסיה ביום חמישי שעבר, זו הימלטות הפליטים המהירה ביותר במאה הנוכחית, כך נמסר הלילה (חמישי) מטעם האו"ם. הכוחות הרוסיים ממשיכים בהפצצת העיר השנייה בגודלה במדינה, חרקוב, והטילו מצור על שני נמלי ים אסטרטגיים, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

המספר שסוכנות הפליטים של האו"ם הציגה מסתכם בלמעלה מ-2% מאוכלוסיית אוקראינה שנאלצה לצאת מהמדינה תוך פחות משבוע. ניתן היה לראות את הפינוי ההמוני בחרקוב, שם תושבים שנואשו להימלט מפגזים ופצצות וגדשו את תחנת הרכבת של העיר. כשלא תמיד ידעו לאן פניהם מועדות.

ברוסיה דווח הלילה כי צבא רוסיה השתלט על העיר חרסון, עיר נמל חשובה לחופי הים השחור ונהר הדנייפר. זו העיר הגדולה הראשונה שנפלה לידיו של הצבא הרוסי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר חרסון התייחס בחשבון הפייסבוק שלו להשתלטות הצבא הרוסי: "אין לנו כוחות אוקראינים חמושים בעיר, רק אזרחים שרוצים לחיות".

תקיפה רוסיות התחוללה הלילה על בניין מגורים בעיר איזיום במחוז חרקוב, על פי דיווחים נהרגו בתקיפה שישה אזרחים, ביניהם שלושה ילדים.

האנליסט הצבאי פאבל פלגנהאואר אמר לסוכנות הידיעות AP במוסקבה כי "ההתקדמות על קייב לא הייתה מאוד מאורגנת ועכשיו הם פחות או יותר תקועים".

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר הלילה לעם האוקראיני כי, "יותר ויותר מהכובשים בורחים חזרה לרוסיה. שברנו את התוכנית של האויב תוך שבוע, תוכנית שנבנתה במשך שנים עם שנאה לארצנו ולכל האנשים שיש להם חירות ולב. אבל אנחנו עצרנו וניצחנו אותם. לא יהיה להם רגע אחד של שקט במדינה שלנו. הם תמיד יזכרו שלא נכנענו. הרגנו 9,000 רוסים בשבוע אחד".

‏דובר משרד החוץ ליאור חייט, שנמצא בגבול אוקראינה-פולין אמר בראיון לכאן רשת ב'‬⁩ כי, "בשבוע האחרון חילצנו כ-3,000 ישראלים, ומעריכים שיש עוד 5,000 -4,000 שעדיין נמצאים באוקראינה. הבעיה הקשה היא בעיקר ישראלים שנשארו בקייב וחרקוב, שלא יכולים לצאת בצורה בטוחה לגבולות".

היזם הרוסי אלכס קונניקין הציע לקציני צבא בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות פרס בסך מיליון דולר על תפיסתו של הנשיא הרוסי פוטין.

צילום מסך פייסבוק

בתוך כך, ‏על מנת לבלום את נפילת מטבע הרובל, הבנק המרכזי של רוסיה הטיל עמלה של 30% על רכישות במטבע חוץ .

צילום: AP Photo/Markus Schreiber

Back to top button