חדשות חוץמבזקים

שגריר רוסיה בישראל: "יש גל פייק ניוז מפלצתי, אנדרטאת באבי יאר לא הופצצה"

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הכחיש היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שכינס את טענות נשיא אוקראינה זלנסקי כי הצבא הרוסי הפציץ את אתר ההנצחה לשואה בבאבי יאר.

"אנו עדים לגל פייק ניוז מצד התקשורת שמנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא שלנו, ולדימיר פוטין, בצורה מפלצתית. מסיתים נגד רוסיה בכל העולם. כל דבר שאנחנו אומרים ישר טוענים שזו תעמולה. דוגמה אחת מיני רבות: אוקראינה טענה שהפצצנו את אנדרטת באבי יאר. זה היה פייק ניוז. לא נגרם נזק לאנדרטה למרות הטענות של נשיא אוקראינה. אנחנו לא רוצים לכבוש את אוקראינה. אנחנו לא מנסים לפגוע בעם האוקראיני אלא רק פועלים נגד מי שלקח את אוקראינה בת ערובה", ציין.

השגריר ויקטורוב אמר כי על הממשלה הישראלית לבחון האם מאמצי השגרירות האוקראינית בישראל לגייס מתנדבים ללחימה היא הפרה של החוק בישראל או של התחייבויותיה הבינלאומיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שלישי החולף, שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר כי הוא "מקווה שהתמיכה של הציבור הישראלי תשפיע על הממשלה ותגרום לה לקבל החלטות לתמוך באוקראינה. עשרות אזרחים אוקראינים נשלחו חזרה מנתב"ג אל המדינות מהן הם הגיעו בימים האחרונים. אלפי חסידי אומות עולם אוקראינים הצילו יהודים בשואה. זה עניין הומניטרי. אנחנו מבקשים את העזרה שלכם. הם בורחים מהמלחמה."

צילום: הקרמלין – kremlin.ru

Back to top button