חדשות חוץמבזקים

פוטין למקרון: "הסכסוך הגרוע ביותר באוקראינה עוד לפנינו"

נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח הערב (חמישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלכו הזהיר פוטין ואמר לו כי הסכסוך הגרוע ביותר באוקראינה עוד לפנינו. "המבצע הצבאי של רוסיה באוקראינה מתקדם לפי התוכנית, והגרוע מכל עוד לפנינו" אמר פוטין למקרון.

מהקרמלין נמסר כי פוטין אמר למקרון שאסור לקייב לעכב את שיחות השלום, אחרת רשימת הדרישות של מוסקבה עלולה להתרחב. פוטין הדגיש כי הוא "מוכן ללכת עד הסוף".

העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" ציטט פקיד צרפתי עלום שם שאמר "הניתוח שלנו של הפעולות הצבאיות מראה שהמטרה של רוסיה היא להשתלט באמת על כל אוקראינה. "

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין העיתון כי "מקרון השיב לפוטין כי הדרישות המוצהרות בשיחות אינן מקובלות, אך קיימות הזדמנויות אחרות לדיאלוג אם רוסיה תשנה מסלול. בנוסף, מקרון אמר לנשיא רוסיה כי הוא "מרמה את עצמו" ורוסיה תסיים "מבודדת, חלשה ותחת סנקציות למשך זמן רב מאוד" כתוצאה מהסכסוך"

על פי פרסום באתר הרשמי של הקרמלין, פוטין הזהיר את מקרון שניסיון להרוויח זמן על ידי גרירת משא ומתן שיוביל לדרישות נוספות ממוסקבה. פוטין הדגיש כי המשימות של "המבצע הצבאי המיוחד" ימומשו בכל מקרה: אנחנו מדברים על הפירוז ועל מעמדה הנייטרלי של אוקראינה, "כדי שלעולם לא יבקע איום משטחה" על רוסיה, נכתב בדו"ח.

צילום: הקרמלין

Back to top button