מבזקיםפוליטי / מדיני

תמר זנדברג: "ישראל תומכת במסר שיוצא מ-UNEA למאבק בזיהום הפלסטיק"

אתמול (רביעי) ננעלה בניירובי שבקניה חלקה השני של העצרת הסביבתית החמישית של האו"ם United Nations Environment Assembly – UNEA-5.2. העצרת, שתוכננה להתקיים ב-2021, פוצלה לשני חלקים, כאשר החלק העיקרי התקיים השנה בנוכחות פיזית של מאות נציגי ממשלות מרחבי העולם, כמו גם נציגי ארגונים בין-לאומיים, ארגוני סביבה, המגזר העסקי וסוכנויות או"ם.

המפגש התקיים באופן היברידי, מה שאפשר לאלפי נציגים נוספים בכל הדרגים להשתתף בדיונים ובאירועי הצד בצורה מקוונת. בראש המשלחת הישראלית עמדה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אשר נאמה בפני מליאת העצרת.

השרה הציגה את החלטת הממשלה שהתקבלה לאחרונה בדבר הצללה וקירור של המרחב העירוני באמצעות עצי רחוב כדוגמה לעבודה משותפת עם השלטון המקומי לקידום פתרונות מבוססי טבע למשבר האקלים. השרה גם ציינה את תפקידן של טכנולוגיות פורצות דרך בהתמודדות עם המשבר ואת רצונה ויכולתה של ישאל לתרום בהקשר זה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נוסף על השתתפות השרה, ישראל והמשרד להגנת הסביבה יוצגו בקניה באופן פיזי על-ידי אדם שלימצק, ראש אגף יחסים בין-לאומיים במשרד להגנת הסביבה ובאופן מקוון. הנציגים השתתפו במפגשי מליאה, דיונים על הצעות החלטה, דיאלוגים רמי-דרג וכן באירועי צד.

לקראת הכינוס הוגשו הצעות החלטה בנושאים סביבתיים שונים, הקוראות למדינות ול-UNEP עצמו לפעול לקידום פתרונות לאתגרים סביבתיים גלובליים. ההחלטות בעצרת התקבלו בקונצנזוס של כל המדינות, בתום דיונים על הנוסח.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ישראל תומכת במסר שיוצא מ-UNEA למאבק בזיהום הפלסטיק וכינון אמנה סביבתית עולמית חדשה – מסר אשר עולה בקנה אחד עם מדיניות המשרד להגנת הסביבה וצעדים שננקטו באחרונה לגמילת ישראל מפסולת פלסטיק, כמו הרחבת חוק הפיקדון לבקבוקי משקה גדולים והטלת מס קנייה על פלסטיק חד-פעמי. יש הכרח כי כלל המדינות ישלבו ידיים במאבק במשברי האקלים, המגוון הביולוגי והזיהום העולמיים".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת/יהונתן סמייה

Back to top button