זמני כניסה ויציאת השבתיהדות

זמני כניסת ויציאת השבת – פרשת פְקוּדֵי

פרשת פְקוּדֵי היא פרשת השבוע האחת-עשרה והאחרונה בספר שמות. על פי החלוקה לפרקים, היא מתחילה בפרק ל"ח, פסוק כ"א ומסתיימת בסוף הספר, פרק מ', פסוק ל"ח. בשבת פרשת פקודי מסיימים את קריאת התורה של ספר שמות, ורבים נוהגים לקרוא בסיומה "חזק חזק ונתחזק". בשנה פשוטה, לרוב קוראים את הפרשה לפני ראש חודש ניסן, ובשנה מעוברת, סמוך לראש חודש אדר ב'. (ויקיפדיה).

כניסת השבת:
ירושלים: 17:03
ביתר עילית: 17:04
נתניה: 17:18
אלעד: 17:11
פתח תקווה: 17:04
תל אביב: 17:20
חיפה: 17:11
באר שבע: 17:12
אילת: 17:12

יציאת השבת:
ירושלים: 18:16
חיפה: 18:17
ביתר עילית: 18:16
אלעד ונתניה: 18:17
פתח תקווה: 18:17
תל אביב ובאר שבע: 18:18
אילת: 18:18
רבינו תם: 18:57

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנו היום בראש חודש אדר וחז"ל אומרים בגמרא מסכת תענית משנכנס אדר מרבין בשמחה והנה החתם סופר בשולחן ערוך סימן תקנא ס"ק ב שכל החודש הוא בשמחה שהרי טו באדר הוא תחילת שלושים יום ששואלים ודורשים בהלכות הפסח נמצא שפורים ופסח חבוקים זה בזה עיי"ש ושכן כתב האשל אברהם (בוטשאטש ס"ב) ועוד י"ל עפ הנאמר במגילה "והחודש אשר נהפך להם מיגון לשמחה.

והנה נותר לנו לברר מהו מרבין בשמחה  שהרי חז"ל לא פרטו לנו מהו מרבין בשמחה כמו שפרטו בושמחת בחגך שאין שמחה אלא בבשר וביין ולנשים בבגדים ולילדים בקליות ואגוזים. בשו"ת צפנת פענח (דוינסק ח"ב סי כג) כתב דמרבים בשמחה ע"י אכילה ושתייה שאין שמחה בלא הנ"ל. ובנימוקי אורח חיים (סק"א) כתב שכל דבר שמרבה לו שמחה בספר הליכות שלמה מועדים פי"ח ביאר מרבין בשמחה אין הכוונה להרבות בפעולות של שמחה דווקא, אלא עיקר הכוונה להסיר מליבו בימים אלו כל דאגה ועצב. ועוד לשואלים הזכיר את המנהג לקבוע שלט "משנכנס אדר.." בביתם ובבתי הכנסת. עכ"ל. בברכת שבת שלום. שמחה כהן עו"ד.

שמחה כהן עו"ד

(זמני כניסה ויציאת השבת באדיבות אתר ישיבה)

צוות אתר חדשות מבזק לייב – MivzakLive מאחל לעם ישראל שבת שלום!

Back to top button