חדשות חוץמבזקים

אוקראינה מאשימה: החיילים הרוסים אונסים נשים בערים שלנו

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה האשים היום (שישי) את החיילים הרוסים באונס נשים ותמך בקריאה להקמת בית דין מיוחד להעניש את התוקפנות של מוסקבה.

"יש לנו מקרים רבים, למרבה הצער, של חיילים רוסים אונסים נשים בערים האוקראיניות", אמר קולבה בתדרוך במכון המחקר צ'טהאם האוס בלונדון והוסיף כי המשפט הבינלאומי "הוא הכלי היחיד של הציוויליזציה שעומד לרשותנו כדי לוודא שבסופו של דבר, כל מי שאפשר את המלחמה הזו יובאו לדין".

עוד אמר קולבה "אנחנו נלחמים נגד האויב שהוא הרבה יותר חזק מאיתנו, אבל החוק הבינלאומי בצד שלנו, ובתקווה… הוא יתרום תרומה משלו לעזור לנו לנצח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר גורדון בראון, שופטים לשעבר ומומחי משפט קראו ביום רביעי האחרון להקמת בית דין מיוחד, בשעה שבית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC) באג חוקר האם להעמיד לדין על פשעי מלחמה לכאורה שבוצעו באוקראינה.

"החלטתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפתוח בהתקפות על אוקראינה מהווה אתגר רציני לסדר הבינלאומי שלאחר 1945", נאמר בהצהרה.

"הוא ביקש להחליף את שלטון החוק ואת עקרונות ההגדרה העצמית לכל העמים בשימוש בכוח. כל העולם צריך להיות מודע לפעולת התוקפנות שהוא יזם ולזוועות שהוא הורה. לא נשאיר אבן על פיה להביא לסיומה של האירועים הנוראים שאנו רואים כעת, ובכך להבטיח שמי ששחררו זוועות כאלה יהיו כפופים לדין וחשבון אישי על פי החוק הפלילי, כדי שניתן יהיה לעשות צדק".

התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC), כרים קאן, אמר ביום רביעי כי נפתחה חקירה לפשעי מלחמה אפשריים באוקראינה והיא "תתקדם מיד" לאחר שמשרדו יקבל גיבוי של 39 מדינות.

אוקראינה גם הגישה תביעה נגד רוסיה בפני בית הדין הבינלאומי לצדק – בית המשפט היחיד שיכול להכריע בסכסוכים בין מדינות.

"ניתן להקים במהירות את בית הדין המיוחד לענישה של פשע התוקפנות נגד אוקראינה", נכתב בהצהרה שנחתמה על ידי כ-40 מכובדים ואינטלקטואלים, כולל התובע לשעבר של נירנברג, בנימין פרנץ.

מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה ביום שישי ברוב מכריע על הקמת חקירה ברמה העליונה בגין הפרות שבוצעו בעקבות פלישת רוסיה.

32 חברים במועצה בת 47 המושבים הצביעו בעד חקירה ברמה הגבוהה ביותר האפשרית לגבי הפרות זכויות לכאורה, במטרה להטיל אחריות על העבריינים.

החלטה זו הגיעה לאחר שהעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק פרסמה ביום רביעי תוכחה רבת עוצמה משלה, בהצבעה 141-5 על פלישת מוסקבה ודרישת נסיגה מיידית.

Back to top button