חדשות חוץמבזקים

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית המריא לטהראן

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), רפאל גרוסי פרסם הערב (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כי הוא ממריא לאיראן שם ייפגש מחר עם פקידים איראנים על מנת לקבל תשובות לשאלות הבלתי מתפשרות לקראת החתימה על הסכם הגרעין בווינה. "זה זמן קריטי כדי להשיג תוצאה חיובית לכולם." כתב גרוסי.

צילום: טוויטר @rafaelmgrossi

אתמול, ראש הממשלה, נפתלי בנט שוחח עם גרוסי ושיחתם הדגיש ראש הממשלה את עמדותיה של ישראל ביחס לשיחות הגרעין בווינה, וכן ביחס לתיקים הפתוחים בסבא"א העוסקים בתכנית הנשק האיראנית. רה"מ אף הדגיש את ציפייתה של ישראל כי סבא"א תקפיד לפעול כגוף פיקוח מקצועי ונטול פניות. השניים סיכמו להישאר בקשר שוטף.

גרוסי התייחס גם לדיווחים על הפגיעה בכורי הגרעין בצ'רנוביל ובזפוריזי'ה שבאוקראינה ואמר "אמרתי באו"ם שאני מודאג מאוד מהאירועים באוקראינה. הם הוכיחו שעימות מזויין באזור תחנת כוח גרעינית מסכן את העיקרון הבסיסי לפיו יש לשמור על שלמותם הפיזית של מתקנים גרעיניים ושיש לשמור עליהם בטוחים בכל עת. אמרתי גם במועצת הביטחון של האומות המאוחדות שאני מוכן לנסוע לתחנת הכוח הגרעינית צ'רנוביל כדי להבטיח את המחויבות לבטיחות של כל התחנות הגרעיניות באוקראינה מצד הצדדים בסכסוך במדינה. הגיע הזמן לעצור את הסכסוך שמעמיד את מתקני הגרעין בסיכון חמור, שעלול לסכן את בטיחותם של האנשים והסביבה באוקראינה ומעבר לו. המילים חייבות להיות מתורגמות למעשים – הגיע הזמן לפעולה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: טוויטר @rafaelmgrossi

Back to top button