חדשות חוץמבזקים

פוטין: מי שמתנגד לפעולות הצבא שלנו באוקראינה, נורה ללא משפט או חקירה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שבת) כי "באוקראינה, כחלק מהמבצע מיוחד, כל ההגנה האווירית הושמדה. המבצע באוקראינה ממשיך לפי התוכנית ולוח הזמנים שמתוכנן על ידי המטה הכללי."

פוטין ציין "יש לנו מספיק כוחות ואמצעים כדי להשיג את מטרות המבצע שהצבנו – הדבר הראשון שעשינו היה להרוס כמעט את כל התשתית הצבאית של אוקראינה. ובכן, לא הכל הושמד, אבל חלקו העיקרי: מחסני נשק, תחמושת, שדות תעופה, כלי טיס ומערכות הגנה אווירית. העבודה להשמדת התשתית הצבאית של אוקראינה כמעט הסתיימה."

נשיא רוסיה התייחס להחלטה לצאת לבצע הצבאי באוקראינה ואמר כי "אוקראינה מנסה לחזור להחזיק בבסיסים גרעיניים, ואנחנו לא יכולים לקבל את זה – ההנהגה הנוכחית בקייב חייבת להבין שאם הם ימשיכו באותה הדרך, הם יעמידו בסימן שאלה את עתיד המדינה האוקראינית, ואם זה יקרה, זה יהיה רק באשמתם. השלטונות באוקראינה לקחו סטודנטים זרים כבני ערובה, והם משתמשים באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי – יש ניאו-נאצים ברוסיה, אבל הם לא נמצאים בממשלה שלנו, כמו באוקראינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הסביר פוטין על הסיבות לתחילת המבצע המיוחד באוקראינה: "אתם יודעים מה אני הולך להגיד, אולי זה ישמע קשה, אבל בכל זאת, המצב מאלץ אותנו להגיד דברים כאלה… יש לנו כלבים משוטטים שתוקפים אנשים באזור זה או אחר… ואז אנחנו רואים איך הם מתחילים להרעיל את החיות האלה, יורים בהן. אבל אנשים בדונבאס אינם כלבים משוטטים. כ- 13-14 אלף בני אדם נהרגו שם במהלך השנים, יותר מ-50 ילדים נהרגו או נפגעו. "המערב התרבותי" מעדיף לא לשים לב לזה. אנחנו רוצים להגן על תושבי דונבאס".

פוטין אף הזהיר מדינות זרות לבל יתערבו בסכסוך בין רוסיה לאוקראינה ואמר כי "כל מדינה שתנסה להטיל אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה וכל מדינה שיוצרת איום על חייהם של אנשי הצבא הרוסי תיחשב כמשתפת פעולה בסכסוך הצבאי וזה לא משנה איזה סוג של חברים הם, או לאיזה ארגונים הם שייכים. אני מקווה שמבינים את זה ולא נצטרך להגיע לזה", עוד הוסיף כי "על רוסיה להגן על דוברי הרוסית במזרח אוקראינה ועל האינטרסים שלה. באוקראינה, מי שמתנגד לפעולות צבאיות נגד רוסיה נורה ללא משפט או חקירה".

בנוגע להמשך המבצע הצבאי אמר פוטין כי "לא מתגייסים ולא חיילי מילואים משתתפים במבצע הצבאי באוקראינה, ואין לנו תוכניות כאלה. לרוסיה יש מספיק כוח למלא את המשימות של המבצע המיוחד באוקראינה עם הכוחות הפעילים של הכוחות המזוינים הרוסים".

פוטין התייחס גם להוראה שנתן להעמיד את כוחות ההרתעה הרוסיים בכוננות מיוחדת ואמר כי "הכוחות הגרעיניים של שלנו הועברו למשטר מיוחד לאחר הצהרת ראש משרד החוץ הבריטי – הסנקציות שהוטלו נגדנו הם הכרזת מלחמה. פוטין ציין גם כי "סנקציות נגד הפדרציה הרוסית בתחום התעופה מזיקות למי שמטיל אותן". הוא הוסיף כי "רוסיה תפתח את תעשיית המטוסים שלה, תגדיל את התחבורה האווירית המקומית, במידת האפשר – בטיסות לחו"ל, אנו נשאף לשנות את המצב. הרשויות ברוסיה יגדילו את הסובסידיות לנסיעות אוויריות אזוריות".

בנוגע להפגנות בערים הרוסיות כנגד המבצע הצבאי הרוסי באוקראינה אמר פוטין כי "במקרה של תוקפנות קיצונית בתוך רוסיה יונהג משטר צבאי. לא הגענו למצב הזה ומקווה שגם לא נגיע לזה".

לסיכום אמר נשיא רוסיה פוטין: "אני מקווה שהצד האוקראיני יגיב בחיוב להצעות רוסיה בשיחות בבלארוס".

Back to top button