חדשות חוץמבזקים

הסתיים הביקור באיראן: יו"ר סבב"א, רפאל גרוסי מקיים מסיבת עיתונאים

יושב ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי סיים לפני זמן קצר (מוצ"ש) את ביקורו בטהראן ובשעה זו הוא מקיים מסיבת עיתונאים.

בהצהרה משותפת שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית של מוחמד אסלמי, נשיא הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, ורפאל גרוסי, יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית נכתב:

הארגון לאנרגיה אטומית של איראן (AEOI) והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA) סיכמו על המשך שיתוף הפעולה ביניהם כאמור בהצהרה המשותפת מ-26 באוגוסט 2020, להאיץ ולחזק את שיתוף הפעולה והדיאלוג ביניהן שמטרתן פתרון הבעיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהקשר זה, הצדדים הסכימו על הדברים הבאים:

ה-AEOI יספק לסבא"א לא יאוחר מ-20 במרץ 2022 הסברים בכתב, כולל מסמכים תומכים הקשורים לשאלות שהעלתה סבא"א, אשר לא טופלו על ידי איראן בנושאים הקשורים לשלושה אתרים חשודים שנפתחו בעיינם חקירות בעבר.

בתוך שבועיים לאחר קבלת ההסברים הכתובים של ה-AEOI והמסמכים התומכים הקשורים אליו, ה-IAEA תבדוק מידע זה ותגיש ל-AEOI כל שאלה בנוגע למידע שהתקבל.

בתוך שבוע לאחר שהסבא"א הגישה ל-AEOI כל שאלה בנוגע למידע כזה, ה-IAEA וה-AEOI ייפגשו בטהרן כדי לטפל בשאלות. לכל מקום יתקיימו פגישות נפרדות.

עם השלמת הפעילויות המפורטות בסעיפים 1 עד 3 לעיל ולאחר ההערכה המקבילה של הסוכנות, המנהל הכללי ישאף לדווח על מסקנותיו על ידי מועצת הנגידים של יוני 2022.

בעמוד הטוויטר שלו כתב יו"ר סבב"א, רפאל גרוסי: "היום חתמתי על הצהרה עם סגן הנשיא ונשיא הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, מוחמד אסלאמי. עבודה רבה לפנינו."

צילום: אירנא, מתוך טוויטר
שידור חי – מסיבת עיתונאים

Back to top button