חדשות חוץמבזקים

המלחמה באוקראינה: ישראל תקים בית חולים שדה במדינה

משרדי החוץ והבריאות ישלחו במהלך שבוע הבא צוותים רפואיים לאוקראינה על מנת להקים בית חולים שדה במדינה השורה במלחמה.

בית החולים שדה שיוקם יופעל על ידי צוותים מבית החולים שיבא תל השומר, קופ"ח כללית, ובתי חולים אחרים. בבית החולים יהיו מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, חדר לידה, מיון, ומרפאה לרפואה ראשונית. כמו כן, יהיה שימוש בטכנולוגיות של רפואה מרחוק.

משלחת בית החולים, אשר תכלול כ-10 אנשי צוות, תהיה אחראית באופן בלעדי על מתחם הילדים בבית החולים. כמו כן, מרכז שניידר נערך לקבלת ילדים חולים מבית החולים בקייב. לצורך כך מתוכננת בימים הקרובים הטסה מיוחדת של הילדים לישראל בליווי צוות רפואי מבית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטירי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני. משרד הבריאות שלח מטוסים עם ציוד רפואי ותרופות, וכעת נקים גם בית חולים שדה לסיוע לפליטים בשטח. משרד הבריאות ומדינת ישראל מתייצבת בצורה ברורה לצד העם האוקראיני. נמשיך לסייע ככל שיידרש להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד. תודה למרכז הרפואי שיבא, לקופת חולים כללית ולכל הצוותים הרפואיים מכל קצוות הארץ שמוכיחים שוב אומץ ומסירות מלאה להצלת חיי אדם בכל מקום בעולם. תוך שעות ספורות התייצבתם למשימה הלאומית באופן מעורר השראה והוכחתם שוב כי יש למדינת ישראל על מי לסמוך ובמה להתגאות".

צילום: יחידת הצילום שיבא תל השומר

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, ציין: "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד".

רות רלב"ג, מנכ"לית כללית שירותי בריאות, אמרה: "במסגרת המשלחת המתגבשת שתצא לטיפול בפליטים באוקראינה, הכללית לקחה על עצמה את הטיפול בילדים על ידי הצוותים המצוינים של בית החולים שניידר. כללית תשתלב בסיוע נוסף עם כלל בתי החולים שלנו אשר נרתמו באופן מיידי ואל המשלחת יצטרפו צוותים רפואיים נוספים על פי הצרכים בשטח."

מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים, אפרת ברון הרלב, אמרה: "בימים האחרונים נערכנו בשניידר עם צוותים רבים המתנדבים לצאת למשלחת זו. המשלחת תצא עם ציוד המתאים לילדים בכל הגילאים וכל המצבים הנדרשים, לצורך מתן הסיוע. אנו בשניידר מאמינים ויודעים שילדים באשר הם הינם העתיד שלנו בישראל ובכל העולם. צוות שניידר נרתם לעזור במלוא כוחו, על מנת לטפל בילדי אוקראינה, לכל צרכיהם הפיזיים והרגשיים. אנו גאים להיות חלק ממשלחת זו ומקווים לימים טובים יותר".

צילום: יחידת הצילום שיבא תל השומר

Back to top button