איראןהעולם הערבימבזקים

מל"טים מתאבדים וטילים ארוכי טווח: נחשפו שני בסיסים סודיים באיראן

על רקע שיחות הגרעין בווינה וההסכם המתגבש עם האיראנים על המשך פיתוח פרויקט הגרעין שלהם, אתמול (שבת) פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי" דיווח על שני בסיסים סודיים תת קרקעיים של כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) – מנהרות ובהן טילים ארוכי טווח וכלי טיס בלתי מאויישים.

על פי הדיווח, מפקד משמרות המהפכה, האלוף חוסיין סלמי חשף לראשונה את הבסיסים שבהם נמצאים מערכות טילי קרקע-קרקע עם ציוד מתקדם, וכן מל"טים לתקיפה שיכולים לחדור את רשתות המכ"ם וההגנה של האויב.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"

באותם בסיסים מאוחסנים כלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים) המגיעים לטווח של 2,000 קילומטרים, עם פלטפורמות שיגור של שני טילים ופלטפורמות שיגור מרובה רחפנים, שנחשפו במהלך תרגילי צבאי של משמרות המהפכה בחופה הדרומי של איראן בדצמבר 2021. .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך ביקורו של הגנרל סלמי בבסיסים, הציג תת-אלוף אמיר-עלי חג'יזדה, מפקד כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה, דו"ח על הצעדים החדשים שנקט הכוח הצבאי והישגיו.

לדבריו, איראן יכולה כעת לשגר בו-זמנית 60 כלי טיס בלתי מאוישים (מל"ט) מהבסיס התת-קרקעי החדש שנחשף ללא הגבלת מטרה, מכיוון ש"טווח המטוסים הבלתי מאוישים הוא ארוך ולא מוגבל".

"אנחנו יכולים לפגוע בכל מטרה עוינת", אמר חג'יזאדה.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"

"מה שהרפובליקה האסלאמית הסתמכה עליו הוא לא נשק, אלא אמונה, נחישות והתמדה. אף על פי כן, איראן, בחסדי האל, מחזיקה בכמות מספקת של כלי נשק יעילים שפותחו בטכנולוגיות תוצרת בית", הוסיף חג'יזאדה.

עוד הוא ציין כי הכוח האווירי של משמרות המהפכה, הגביר את עוצמת האש של הטילים האיראניים פי שישה עד שבעה והפחית במידה רבה את זמן ההכנה לשיגורם.

"הכוח פעל בנחישות אחרי תוכניות רציניות במטרה לשפר באופן ניכר את יכולות כוחותיו על פי צו של מנהיג המהפכה האסלאמית האייתוללה סייד עלי חמינאי." הסביר חג'יזאדה והדגיש כי "האויב הודה בעלייה בכוח המל"טים של משמרות המהפכה".

גורמים איראנים הצהירו שוב ושוב כי הרפובליקה האסלאמית לא תהסס לבנות את יכולות ההגנה שלה, והדגישו כי יכולות אלו נועדו כולן למטרת הגנה ולעולם לא יהיו נתונים למשא ומתן.

עוד נכתב בדיווח כי בשנים האחרונות, המדינה התקדמה מאוד בפיתוח וייצור מקומי של מגוון רחב של ציוד ביטחוני.

ביום שבת דרשו מחוקקים איראנים מהממשל להקצות 4 וחצי מיליארד יורו מהכנסות הנפט למחקר הגנה אסטרטגי והרחבת יכולות ההגנה של המדינה.

במושב פתוח של הפרלמנט, מיפו המחוקקים תוכניות להכנסה השנתית בתקציב הלאומי האיראני של השנה הבאה.

נחשפו שני בסיסים סודיים של משמרות המהפכה האיראניים. צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"

Back to top button