מבזקיםפוליטי / מדיני

מחאה בדיון ועדת החוקה: ח"כ פרוש תקע בשופר וקרא תהילים

יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב הורה לפני זמן קצר (ראשון) על הוצאתו של ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) מאולם הוועדה לאחר שתקע בשופר וקטע שוב ושוב את דברי המשתתפים בקריאת פרקי תהילים.

עם חידוש הדיון שהופסק בעקבות קריאותיו של ח"כ פרוש, אמר היו"ר ח"כ קריב: "ניתן לח"כ פרוש להפגין את מחאתו, זה דבר לגיטימי, ונשמור על זכותם של חברי כנסת למחות על פעולות כאלו ואחרות".

לאחר שח"כ פרוש המשיך לקרוא פרקי תהילים אמר: "אני חייב לציין כי יש כאן שיפור במחאתו, שכן אביו השחית מעל בימת הכנסת סידור תפילה רפורמי. הבן פועל קצת יותר בדרכי נועם, וזכות המחאה עומדת לו. נשמע פרק תהילים אחד או שניים, זה תמיד טוב ואז לצערנו נבקש מסדרני הכנסת באדיבות לסייע לח"כ פרוש להמשיך את מחאתו במקום אחר. מצב שבו ח"כ משבש מונע את קיום הדיון ומפריע לנציגי המשרד הממשלתי וחוזר על כך זו הפרה חמורה. זה לא מצב של קריאת ביניים לא נאותה. מפאת כבודו של ח"כ פרוש ומפאת כך שזכות המחאה היא זכות חשובה, ננסה לחדש את הדיון אך אם ימנע את קיום הדיון אשתמש בסמכותי לבקש מח"כ פרוש לצאת ולא להעמיד את סדרני הכנסת במצב לא נעים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר דברים אלו הוצא ח"כ פרוש מהאולם תוך שהוא קורא לעבר היו"ר: "אתה תפריע, אנחנו נפריע לך".

ח"כ קריב הגיב למחאת ח"כ פרוש: "לכל ח"כ שמורה זכות המחאה, והקפדנו לאפשר אותה גם לח"כ פרוש. יש להצטער שח"כ פרוש עזב את חדר הוועדה ולא נשאר לדיון ברפורמת הדיוור הדיגיטלי, שתשפיע על הציבור החרדי יותר מכל שיפוץ בקשת רובינזון או ב'עזרת ישראל'. יוטב לו הח"כים החרדים יתחילו לייצג את הציבור החרדי ולא יגררו אחר הרפתקאות של חרדל"ים ולאומנים נוספים. על מנת ללמד זכות על ח"כ פרוש, נציין כי אביו ח"כ מנחם פרוש ז"ל השחית דפי סידור רפורמי במליאת הכנסת, ואילו הוא רק קרא פרקי תהילים ותקע בשופר. בהקשר זה ניכר שמשפחת פרוש צועדת בכיוון הנכון אל עבר מתינות וסובלנות דתית".

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button