חדשות הארץמבזקים

משרד החינוך נערך לקליטת 2,000 תלמידים מאוקראינה

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הנחתה את המשרד להיערך לקליטתם של כ- 2,000 תלמידים עולים הצפויים להגיע מאוקראינה בימים הקרובים. השרה הנחתה את המשרד לגבש תכנית עבודה שתלווה את התלמידים ואת הוריהם מרגע הגעתם ארצה ועד להשתלבותם במערכת החינוך ובקהילה.

התכנית כוללת מעטפת חינוכית, רגשית וחברתית שתלווה את התלמידים, ולצדה מעטפת טיפולית שתלווה את הוריהם.

הליווי ייעשה בשני שלבים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב הראשון הליווי ייעשה במלונות ובאכסניות לאורך חודש ימים והוא יכלול:

▪️ פעילויות הפגה ופעילויות חברתיות – לתלמידים ולהוריהם. הפעילויות יכללו גם טיולים מאורגנים לאתרי מורשת ברחבי הארץ. הן תלווינה על ידי מנהיגות נוער .

▪️ מתן מענים רגשיים- המשרד מגייס פסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי חינוכי, יועצים חינוכיים, מדריכים לשעת חירום ומומחים לטראומה דוברי השפה האוקראינית והרוסית. הם יעניקו תמיכה רגשית לתלמידים ולהוריהם.

לצד זה, השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך מעניק ליווי ותמיכה מרחוק לצוותי החינוך של חב"ד השוהה באוקראינה. הליווי כולל עזרה ראשונה נפשית ומתן כלים למנהיגות חינוכית בעת חירום.

בשלב השני יתבצע ליווי לקראת המעבר של התלמידים והוריהם העולים למגורי קבע. הוא יכלול:

▪️ שיבוץ של התלמידים בבתי הספר ברשויות המקומיות בהן יקלטו.

▪️ פתיחת כיתות אולפן ייעודיות בתוך בתי הספר ללימוד השפה העברית.

▪️ שילוב של מגשרים חינוכיים בבתי הספר שיקלטו את התלמידים. המגשרים יסייעו להם ולהוריהם בתהליך הקליטה ובהשתלבותם בבית הספר ובקהילה.

▪️ ליווי ותמיכה על ידי פסיכולוגים חינוכיים ויועצים חינוכיים במערכת החינוך.

▪️ פתיחת כיתות אולפן לכ- 3,000 עולים בגילאים 18 ומעלה.

לצד תכנית העבודה, המשרד פועל להכשיר 22 סטודנטים המתגוררים באוקראינה במסגרת תכנית להכשרת מורים המתקיימת במכללת "אורות". בימים אלה הסטודנטים מקבלים הכשרה להתמודדות עם מצבי חירום. סטודנטים אלה יקבלו בסיום לימודיהם תעודת מורה לתפוצות שתשרת אותם בתוך הקהילה היהודית.

את תכנית ההיערכות מתכלל מטעם שרת החינוך ומנכ"לית המשרד המשנה למנכ"לית, אבי גנון, שאמון בין היתר, על נושא יהדות התפוצות בארץ ובעולם.

שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון, אמרה: ״ילדים אלה מגיעים אלינו לאחר שחוו ימים קשים וטעונים, חלקם עם טראומות שעלולות ללוות אותם עוד שנים קדימה. משרד החינוך נערך בכל הכלים שעומדים לרשותו על מנת לתת את המענים הייחודיים הנרדשים לילדים הללו, כדי לוודא שאנחנו, יחד עם שאר משרדי הממשלה הרלוונטיים, עושים את המיטב בתהליך קליטתם.״

צילום: עודד קרני/ לע״מ

Back to top button