מבזקיםתנועה ותחבורה

500 נסיעות יומיות ב-40 קווי אוטובוס משודרגים נוספו בת"א והסביבה

החל מיום שישי נוספו למערך התחבורה הציבורית בתל אביב והסביבה 500 נסיעות יומיות, המתגברות משמעותית את קווי העורק המבוקשים בתל אביב, פתח תקווה, גבעתיים ורמת גן.

במסגרת השדרוג, תוגברו החל מיום שישי האחרון 40 קווים מבוקשים המופעלים על ידי חברות דן ואפיקים, הוארכו מסלולי קווים קיימים ושופרה הקישוריות, בדגש על בית החולים תל השומר ואוניברסיטת בר אילן, מרכז תל אביב ודרומה וכן מרכז ודרום רמת גן. השדרוג בוצע לאחר הליך שיתוף ציבור נרחב, שבוצע באמצעות חברת נתיבי איילון והעיריות, במסגרתו נערכו פגישות עם תושבים ותושבות ונותחו הצרכים שהוצגו.
 
במסגרת שדרוג מערך התחבורה הציבורית בתל אביב ורמת גן, קו 65 בין רמת גן לתל אביב וקו 16 בין שיב"א לתל אביב יוארכו, יגבירו את תדירותם וישפרו את הקישוריות בין תל אביב ורמת ובין כל שכונות דרום ומזרח תל אביב, לרבות חיבור חדש בין כפר שלם לתל השומר.
 
קווים 3 ו-11 בין כפר שלם לצפון ומרכז תל אביב ולאוניברסיטת תל אביב ישנו את מסלולם ותדירותם תתוגבר, תוך שיפור הקשר בין שכונת כפר שלם אל יעדים עירוניים ראשיים. קו 62 בין גבעתיים לתל אביב יוארך, כך שיחבר את גבעתיים ורמת גן לתל השומר ולאוניברסיטת בר אילן.
 
בפתח תקווה, קו 7 ישנה את מספרו לקו 37 ויוארך לקניון איילון. הקו ייסע במסלול ישיר לאורך ציר ז'בוטינסקי, מכון מור, בן גוריון, מגדלי ב.ס.ר. וקניון איילון. הקו החדש נותן מענה לתושבי כפר אברהם המבקשים לנסוע לכיוון מערב ולהתממשק עם הקו האדום.
 
קו 471 יוארך למסוף עתידים בהמשך למסלול הקיים בא.ת. קרית אריה. הקו יהפוך לקו מהיר וסדיר לאורך כל היום על נת"צ רבין החדש עם תוספת של 30 נסיעות יומיות. יחד עם קווים 379, 77, 30, 143, 64 שיסעו דרך נת"צ רבין למגוון יעדים. קו 30 "מיושר" ברחובות גיסין ורבין כדי לספק מענה ישיר בצירי העדפה לאזורי התעסוקה ואונ' בר אילן.
 
קו 266 יאריך את שעות פעילותו וישנה את מסלולו בשכונת אחדות, כך שישפר את הנגישות מהשכונה לתחנת הרכבת. קו 79 ישנה את מסלולו לשיפור הקשר בין שכונת אם המושבות לגבעת שמואל ורמת סיב. השירות ברחוב הסיבים בפתח תקווה יעצור בתחנה החדשה ברח' הביטחון, וקו 251 יבוטל על 3 נסיעותיו היומיות.
 
כמו כן, יתוגברו הקווים הבאים של חברת דן: 2 ,3, 4 ,7, 8, 9 ,10, 11, 16, 17, 18, 20, 23, 25, 32, 33, 44, 45, 49, 51, 54, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ,67 ,70 ,72, 82 ,89, 104, 125, 141, 161, 172, 238 ,289, 292.
 
שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה: "הבטחנו שינוי ואנחנו מקיימות – יותר תחבורה ציבורית, עוד אוטובוסים ועוד תדירות. הוספנו 500 נסיעות נוספות ביום בגוש דן כדי שהבחירה בתחבורה הציבורית תהיה הבחירה הראשונה. התשתיות הרבות שאנחנו מקדמות ומקדמים בעיר, משנות את פניה ומייצרות אתגרים לא מעטים, אבל בתוך כל ההשתנות, הבשורה שאנחנו מביאות היום הופכת את הוויתור על הרכב הפרטי להרבה יותר משתלם ככה שתוכלו להגיע בנוחות ובמהירות לכל מקום שתרצו. בשיתוף פעולה עם ראשי הערים, אנחנו נמשיך לתגבר, לדייק ולשפר את התחבורה הציבורית כולה – מהליכה ברגל, דרך נסיעה בכלים קלים כמו קורקינטים ואופניים ועד מערכות הסעת ההמונים – אוטובוסים, רכבות קלות, תחבורה שיתופית ועוד".

צילום: דין אהרוני רולנד

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, אמר: "אנחנו מייצרים היום שיפור משמעותי לתחבורה הציבורית בעיר – 100 אוטובוסים נוספים שישפרו הן את התדירות והן את מהירות ההגעה. עוד צעד משמעותי בשיפור התחבורה הציבורית בעיר!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק, הוסיפה: "אנו מתגברים ב-500 נסיעות את קווי האוטובוס מהעמוסים בגוש דן, כדי לחזק את מערך התחבורה הציבורית במטרופולין. תוספת הנסיעות תגביר את יעילות ואמינות רשת הקווים, ותהווה חלופה טובה לרכב הפרטי, בפרט בלב הערים. במקביל, אנו במשרד ממשיכים להוביל מהפכה ירוקה לחשמול מאות אוטובוסים בגוש דן, ומקדמים נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית".

מנכ"ל חברת דן, אופיר קרני, אמר: "אנו שמחים לבשר על הרחבה חסרת תקדים בהיקף הפעילות של חברת דן במטרופולין תל אביב. הרחבה זו הינה חלק מהמדיניות אותה מוביל משרד התחבורה למתן העדפה משמעותית למשתמשי התחבורה הציבורית. במסגרת זו, יתוגברו התדירויות של למעלה מ- 40 קווים (תוספת של 500 נסיעות מדי יום), וכן יורחבו המסלולים של קווים קימיים בכל רחבי המטרופולין. כתוצאה מההרחבה המשמעותית של השירות, בשילוב תוספת נתיבי תחבורה ציבורית לאורך הצירים הראשיים והעמוסים ביותר בגוש דן,  יהנה ציבור הנוסעים באופן מיידי משיפור ניכר בתדירות ובזמינות השרות של חברת דן במטרופולין".

צילום: דין אהרוני רולנד

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוביל את שדרוג מערך התחבורה הציבורית בעיר, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ובשיתוף עיריית תל אביב יפו, עיריית רמת גן, עיריית גבעתיים, עיריית פתח תקווה וחברת נתיבי איילון, במטרה לאפשר לתושבות ותושבי המטרופולין אלטרנטיבה יעילה, נוחה וירוקה יותר, לרכב הפרטי."

Back to top button