חדשות הארץמבזקים

חברי הממשלה קיבלו את פניהם של עשרות ילדים יהודים יתומים מאוקראינה

חברי הממשלה קיבלו לפני זמן קצר (ראשון) את פניהם של כמאה ילדים יתומים יהודים שנמלטו בתום מבצע חילוץ מורכב מהעיר ז'יטומיר באוקראינה. הילדים חצו את הגבול לרומניה, ולאחר ששהו בעיר קלוז', המריאו לישראל.

ראש הממשלה בנט סיפר על תחושותיו: "90 ילדים מבית הילדים בז'טומיר נחתו עכשיו בישראל. התרגשתי לקבל את פניהם ואמרתי להם – אתם בטוחים עכשיו, הגעתם לחוף מבטחים. כשעמדתי לצד גילת בנתב"ג צפיתי בילדים נכנסים בשער. ראיתי בעיניים שלהם את התלאות שעברו. החיים שהם מכירים השתנו ברגע. כבר שבוע וחצי שהם מיטלטלים בדרכים, נמלטים מקרבות והפגזות, בלי הורים, אבל עם שליחי חב"ד המופלאים והמסורים שמלווים אותם לכאן. תודה לשליחי חב"ד ולכל העוסקים במלאכת הקודש של הצלת נפשות – משרד הפנים, משרד החוץ, משרד האוצר, משרד הקליטה, הקרן לידידות והסוכנות היהודית."

קופ"ח מכבי הקימה מתחם בדיקות רפואיות ליתומים, והם צפויים להיקלט ביישוב נס הרים וצוות מכבי יחכה להם במקום עם הגעתם לצורך בדיקות רפואיות ומתן טיפול בהתאם. סיירת הרפואה תכלול רופאי/ות ילדים ואחים/ות דוברי השפה שיקבלו את פני הילדים, יבצעו הערכה רפואית ראשונית ויעניקו טיפול בהתאם, כולל מתן תרופות נדרשות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״לית מכבי שירותי בריאות סיגל דדון-לוי, אמרה: "אנחנו מחבקים את הילדים ונעניק להם טיפול רפואי עם הגעתם לישראל. הצוותים שלנו ערוכים בשטח כדי לספק את המענה הטוב ביותר לכל ילדה וילד ולעשות כל מה שניתן כדי לשמור על בריאותם הפיזית והנפשית".

צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על
צילום: דוברות אל על

Back to top button