חדשות חוץמבזקים

ממוסקבה עד סיביר: אלפי מפגינים נגד המלחמה נעצרו ברוסיה

ארגון זכויות האדם OVD-Info דיווח כי יותר מ-2,500 בני אדם נעצרו היום (ראשון) בהפגנות שהתקיימו ב-49 ערים ברחבי רוסיה נגד החלטת נשיא רוסיה פוטין לפלוש לאוקראינה.

אלפי מפגינים קראו "לא למלחמה!" ו"תתביישו!", כך לפי סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות על ידי פעילי אופוזיציה ובלוגרים.

עשרות מפגינים בעיר אוראל יקטרינבורג נעצרו. מפגין אחד שם הוצג מוכה על הקרקע על ידי שוטרים בציוד מהומות. ציור קיר בעיר המראה את הנשיא ולדימיר פוטין הושחת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בעצם אנחנו עדים לצנזורה צבאית", אמרה מריה קוזנצובה, דוברת OVD-Info, לסוכנות הידיעות רויטרס בטלפון מטביליסי. "אנחנו רואים היום הפגנות די גדולות, אפילו בערים בסיביר שבהן ראינו רק לעתים נדירות מספר מעצרים כאלה".

הרשויות ברוסיה הזהירו כי ימנעו כל ניסיון לקיים הפגנות בלתי מורשות והמארגנים יישאו בהשלכות.

המשטרה השתמשה ברמקולים כדי לומר לקבוצה קטנה של מפגינים בעיר חברובסק במזרח הרחוק הרוסי: "אזרחים מכובדים, אתם לוקחים חלק באירוע ציבורי ללא אישור. אנו דורשים מכם להתפזר". חלק מהתקשורת הרוסית שבשליטת המדינה נשאה דיווחים קצרים על ההפגנות.

סוכנות הידיעות הרוסית RIA מסרה כי כיכר מנז'נייה במוסקבה, הסמוכה לקרמלין, "שוחררה" על ידי המשטרה שעצרה חלק מהמשתתפים בהפגנה ללא אישור נגד המבצע הצבאי באוקראינה.

צילום: AP Photo/Dmitri Lovetsky

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button