מבזקיםפוליטי / מדיני

הממשלה החליטה: תופסק הפעילות הפטרוכימית במפרץ חיפה

אשכול רשויות המפרץ מברך על ההחלטה שאושרה היום (ראשון) פה אחד בישיבת הממשלה. בישיבה הוחלט להפסיק את הפעילות הפטרוכימית במפרץ חיפה ולקדם תוכנית לפיתוח תשתיות ומנועי צמיחה כלכליים במפרץ.

בוועידה שתתקיים ב-22.3, ותעסוק בעתיד המפרץ ובין היתר בתוכנית האב, יתייחס רה״מ החליפי לפיד לנושא התוכנית, מנכ״לית משרד רה״מ החליפי נעמה שולץ, תתייחס לתוכנית בהרחבה על פרטיה והשפעותיה לצד השתתפותם של שרי הפנים, אוצר, האנרגיה, הגנת הסביבה ותחבורה בוועידה

אהרון אזולאי, מנכ״ל אשכול רשויות המפרץ, ציין: ״אשכול רשויות המפרץ מברך על ההחלטה לקדם את מפרץ חיפה ולשים אותו בראש סדר העדיפויות ולשפר את חייהם של מאות אלפי תושבי המפרץ והסביבה. ישנם משתנים רבים המשפיעים על כל רשות בצורה שונה וחשוב למצוא את הנוסחה הנכונה ולדאוג שכול הרשויות יצאו נשכרות מתהליך זה. אנו מודים לשר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שיזם את התוכנית בשיתוף עם ראש הממשלה נפתלי בנט, ושגובשה על ידי משרד ראש הממשלה החליפי בניהולה של נעמה שולץ והמועצה הלאומית לכלכלה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף אזולאי: ״לצד פינוי המפעלים הפטרוכימיים ושיפור איכות הסביבה, אנו שמחים שהתוכנית מקדמת גם את נושאי התחבורה, התשתיות והפיתוח בראיה אזורית ואלו הזדמנויות מצוינות למפרץ״.

בוועידת רשויות המפרץ שתתקיים ב-22.3 באצטדיון סמי עופר, אותה מוביל האשכול, יעסקו השרים השונים בתוכנית ופיתוח המפרץ בשנים הקרובות. בין המשתתפים בוועידה; שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שרת הפנים איילת שקד, שר האוצר אביגדור ליברמן שרת האנרגיה קארין אלהרר, שרת הגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת התחבורה מרב מיכאלי ובכירי החברות הציבוריות, ראשי הרשויות והשלטון המקומי לצד בכירי התעשייה.

ארכיון. צילום: יריב כרמלי

Back to top button