איראןהעולם הערבימבזקים

לאחר חשיפת הבסיסים הסודיים, איראן חושפת מל"ט חדש – Meraj 504

חיל האוויר של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן (IRGC) חשף היום (ראשון) את אחד ממל"טי הקמיקזה החדשים שלו, המכונה Meraj 504, המתמחה, כך על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי", בתקיפת מערכות ההגנה של האויב.

בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" ציינו כי כלי הטיס הבלתי מאויש החדש תוכנן ויוצר על ידי כוח הקרקע של משמרות המהפכה והוא מסוגל לשאת מטען נפץ של 2.5 ק"ג לאורך 100 ק"מ. הוא משתמש במנוע גומלין להנעה.

המל"ט החדש הוא למעשה שדרוג של מל"ט ה-Me'raj 214 לשעבר של משמרות המהפכה, ששימש גם לתקיפת מערכות ההגנה האווירית של האויב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדגם החדש הקטין מאוד את עלות התכנון והייצור של קו המל"טים הזה, המופעלים כעת על ידי כוח היבשה של משמרות המהפכה.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

הפיתוח החדש הגיע יממה בלבד לאחר שכוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה חשף שני בסיסים תת קרקעיים של טילים ומנהרות מזל"טים שנבנו בלב הרים גבוהים.

על פי הדיווחים, הבסיסים מכילים מערכות טילי קרקע-קרקע עם ציוד מתקדם וכן מל"טי תקיפה שיכולים לחדור לרשתות המכ"ם והגנה של האויב.

בבסיסים מאוחסנים כלי טיס בלתי מאוישים בעלי טווח של 2,000 קילומטרים, פלטפורמות שיגור של שני טילים ופלטפורמות שיגור רב-רחפנים, שנחשפו במהלך התרגילים הצבאיים של משמרות המהפכה בחופה הדרומי של איראן בדצמבר 2021.

בטקס לחשיפת הבסיסים, אמר בנאומו מפקד חטיבת התעופה והחלל של משמרות המהפכה, תא"ל אמיר-עלי חג'יזדה כי איראן יכולה לשגר בו-זמנית 60 כלי טיס בלתי מאוישים מהבסיס התת-קרקעי החדש שנחשף ללא הגבלת מטרה. "60 מל"טים יכולים לטוס מהבסיס בו זמנית ללא כל הגבלה על המטרות מכיוון ש"טווח המטוסים הבלתי מאוישים הוא ארוך ולא מוגבל. אנחנו יכולים לפגוע בכל מטרה עוינת", הדגיש חג'יזאדה.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פרס טי וי"

Back to top button