מבזקיםמשפטי/פלילי

15 חודשי מאסר לתושב לוד בן 22 במעורבותו ברצח יאשיהו בלום בראשון לציון

בית המשפט השלום בראשון לציון, גזר היום (ראשון) 15 חודשי מאסר על תושב לוד בן 22, אחד הנאשמים במעורבות ברצח יאשיהו בלום ז"ל בחוף בעיר בספטמבר 2020, אשר היה קטין במועד האירוע.

כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי לוס, מתאר כיצד חבורה של שישה צעירים תושבי לוד, תקפה את בלום ז"ל וחבריו בסמוך לחוף הים בראשון לציון. בערב הרצח הגיע הנאשם המרכזי ברצח, אסף ברגיג עם חבריו, ובהם הקטין, למסעדה בחוף הים בעיר, כשהוא מצויד בסכין. בעקבות דין ודברים עם חבורה אחרת, החלו ברגיג הקטין וחבריהם לתקוף את המנוח וחבריו, כשבשלב מסוים שלף ברגיג סכין ודקר את בלום בגבו מספר דקירות. בלום החל בבריחה מהמקום אך התמוטט ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

במקביל, נמלטו הנאשמים ברכבם מן הזירה, ובכלל זאת הקטין, אשר ידע כבר בתחילת הערב כי ברגיג נשא עליו סכין, ובהמשך, תוך כדי ההימלטות מן המקום פנה לברגיג ושאל אותו האם הסכין אצלו ואף הורה לו להשליך אותה במטרה להסוות את מעשיהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הקטין הורשע על פי הודאתו בכתב אישום מתוקן, בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט. בתסקיר שבוצע לקטין ניתנה המלצה לעונש מאסר על תנאי בלבד, זאת בין היתר בשל גילו, בן 17.9 בעת האירוע, היעדר עברו הפלילי וכן נסיבות אישיות אחרות.

הפרקליטות סירבה להסתפק בעונש המאסר על תנאי, וציינה את העובדה כי הנאשם ידע כי ברגיג מחזיק בסכין, סייע לחבריו בתקיפה ובכך תרם את חלקו לליבוי היצרים ולהסלמת האירוע אשר הסתיים ברצח. עוד סברה הפרקליטות כי קיים צורך במאסר בפועל לאור העובדה כי מדובר במי שהיה כפסע מאישום ברצח ותוך מחשבה על חשיבותה של אמירה ערכית של גזירת מאסר בפועל במקרים מסוג זה.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות לגבי חלקו המשמעותי של הקטין באירוע : "התנהלות אחרת מצד הנאשם באירוע הטראגי……יכולה הייתה להביא לסיומו של האירוע באופן שונה". כמו כן התייחס בית המשפט לגילו של הקטין וציין מפורשות את היות וקרוב מאוד לגיל הבגרות וכי ממעשיו משתמע כיעל אף גילו הבין את משמעות מעשיו. בהמשך לכך, גזר בית המשפט על הקטין עונש של 15 חודשי בפועל, מאסר על תנאי וכן פיצוי כספי.

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button