חדשות חוץמבזקים

אבן דרך עגומה: יותר משש מיליון בני אדם מתו בעולם מסיבוכי נגיף הקורונה

אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור, ארה"ב, עדכנה היום (שני) כי מספר המתים הגלובלי מסיבוכי מגיפת הקורונה עבר את רף שש מיליון בני האדם, כך דווח בסוכנות הידיעות AP. המגיפה נכנסת לשנתה השלישית, וכרגע לא נראה כי היא קרובה להסתיים.

איים מרוחקים באוקיינוס השקט, שבידודם הגן עליהם במשך יותר משנתיים, מתמודדים רק כעת עם התפרצויות הנגיף ומקרי המוות הראשונים שלהם בשל וריאנט האומיקרון המדבק מאוד.

בהונג קונג, ששם מספר מקרי המוות מזנקים, מבצעת בדיקות לכל אוכלוסייתה בת ה- 7.5 מיליון איש שלוש פעמים בחודש, כשהיא נאחזת באסטרטגיית "אפס קוביד" של סין היבשתית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיעורי התמותה נותרו גבוהים בפולין, הונגריה, רומניה ומדינות אחרות במזרח אירופה שלשיעור ההתחסנות באוכלוסייה נותר בהן נמוך, כשלך נוספים יותר מ- 1.5 מיליון פליטים שהגיעו מאוקראינה שסועת המלחמה.

ארצות הברית, למרות זמינות החיסונית ועושרה, מתקרבת למיליון מקרי מוות סך הכל.

שיעורי התמותה ברחבי העולם גבוהים בקרב אנשים שלא חוסנו נגד הנגיף, אמרה טיקי פאנג, פרופסור אורח בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה הלאומית של סינגפור ויו"ר משותף של קואליציית החיסונים באסיה פסיפיק.

"זו מחלה של לא מחוסנים – תראו מה קורה בהונג קונג עכשיו, מערכת הבריאות מוצפת", אמר פאנג, לשעבר מנהל מדיניות המחקר ושיתוף הפעולה עם ארגון הבריאות העולמי. "הרוב הגדול של מקרי המוות והמקרים החמורים נמצאים בפלח האוכלוסייה הלא מחוסן והפגיע".

צילום: AP Photo/Slamet Riyadi

Back to top button