חדשות הארץמבזקים

ביטוח לאומי משנה את הנהלים בנוגע לילדים הסובלים מאלרגיות מסכנות חיים

המוסד לביטוח הלאומי הודיע כי בימים הקרובים הוא ישנה את הנהלים ויפרסם חוזר חדש שיקבע כי בתביעות אלרגיה של ילד נכה לא יהיה עוד צורך בתיעוד אירוע מסכן חיים לצורך קבלת קצבת נכות עד גיל 10.

עד לאחרונה, על פי הנחיות הביטוח הלאומי, ילדים שסבלו מאלרגיות מסכנות חיים היו זכאים לגמלה מביטוח לאומי רק לאחר שחוו התקף משמעותי מוכח. דבר זה הוביל למצב אבסורדי – הורים שמרו על ילדיהם בצורה מיטבית כדי למנוע מהם לקבל התקף מסכן חיים, ובכך נלקחה מהם האפשרות לקבל גמלה מהמוסד לביטוח לאומי.

עו"ד ענת קאופמן המכהנת כיו"ר הוועדה לביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין מנהלת במשך שנים מאבק בנושא. היא טיפלה בעשרות תיקים וערכה פגישות עם הנהלת הביטוח הלאומי. הנושא עלה אף בבג"צ בנושא הוועדות הרפואיות שהוגש לפני מספר חודשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, הביטוח הלאומי הודיע כי הוא יפרסם בקרוב הנחיות חדשות שיכירו בזכאות של ילדים אלרגים עד גיל 10 לקבל גמלה גם ללא התקף מסכן חיים.

עו"ד ענת קאופמן אמרה: "אני שמחה שלאחר מאבק ארוך ומתיש ביטוח לאומי קיבל את דרישתנו לשנות את ההנחיות ולבוא לקראת ההורים והילדים. במשך שנים רבות ניהלתי מאבקים בוועדות מול ביטוח לאומי ובבתי הדין לעבודה וערכתי פגישות עם הנהלת הביטוח הלאומי במטרה שיכירו בזכאות הילדים האלרגים גם מבלי שחוו התקף מסכן חיים. לפני מספר חודשים הגישה לשכת עורכי הדין בג"צ בנושא התנהלות הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי וגם שם נדון נושא ההנחיות לילדים אלרגים. הנהלים החדשים עדיין לא פורסמו ואני מצפה לראות בשטח את שינוי החלטות הוועדות הרפואיות, שיקלו על אלפי ילדים".

צילום: freepik

Back to top button