בריאותמבזקים

המלחמה באוקראינה: משלחת רופאים מביה"ח הדסה נחתה בפולין

משלחת רופאים מבית החולים הדסה בירושלים הגיעה היום (שני) לפולין, לסיוע לפליטים האוקראינים הנמצאים בדרום פולין. המשלחת הגיעה לאחר שבשבוע שעבר, לבקשת משרד החוץ של אוקראינה, ובזכות תרומות של תומכים נדיבים, תרמה הדסה יחד עם ארגון נשות הדסה העולמי 25,000 דולר בציוד רפואי, שהועלה בטיסה לגבול פולין בסיוע שגרירות אוקראינה בתל אביב. שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורנייצ'וק, הביע את תודתו להדסה על מאמציה למען האוקראינים.

משלחת חירום של רופאים מהמרכז הרפואי הדסה הגיעה היום לדרום פולין, במטרה לסייע לפליטים אוקראינים החוצים את הגבול וזקוקים לסיוע רפואי מיידי. המשלחת התייצבה באזור אליו נוהרים עשרות אלפי אוקראינים וחוברת לצוות בית החולים האוניברסיטאי בלובלין, המרכז הרפואי הגדול בעיר הממוקם כ- 100 ק״מ מהגבול הדרומי של פולין.

חברי המשלחת, המונה כרגע בכוח החלוץ ארבעה מומחים כאשר בעקבותיהם צפויים להגיע מומחים נוספים מהדסה, ישתפו מניסיונם את הצוותים הרפואיים המקומיים כיצד באיתור נפגעי טראומה, ויפעלו יחד עם צוותי בית החולים בלובלין בכדי להעריך את המשאבים וכול אדם שיידרשו לטיפול בפליטים האוקראינים, אשר מספרם ההולך וגדל עשוי לאתגר את יכולתו של בית החולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתוך הידוע עד כה, כ- 500,000 עד 700,000 מתוך כ- 1,000,000 פליטים אוקראינים נמלטו לפולין.

בהדסה מדגישים כי הרופאים הישראלים מביאים איתם ידע נרחב בסיוע ובטיפול רפואי הניתן בזמן מלחמה, ובתשתית הטכנית והאנושית הדרושה להתמודדות עם נהירה פתאומית גדולה של חולים. המומחיות המורכבת והמקצועית הושגה בזכות הטיפול באינספור פצועים ובפיגועי טרור ועימותים קשים המוכרים היטב לצוותים.

משלחת הדסה מורכבת ממומחים בתחומים שונים כמו כירורגיה כללית, טראומה, אורטופדיה ורפואה פנימית, כאשר הגעתה לדרום פולין היא חלק ממאמץ הומניטרי משותף שהחל כבר בשבוע שעבר על ידי המרכז הרפואי הדסה, הדסה אינטרנשיונל וארגון נשות הדסה העולמי, אשר לבקשת משרד החוץ של אוקראינה, ובזכות תרומות של תומכים נדיבים, תרם 25,000 דולר בציוד רפואי, שהועלה בטיסה לגבול פולין בסיוע שגרירות אוקראינה בתל אביב.

עוד מדגישים בהדסה כי שני בתי החולים של הדסה בעין כרם ובהר הצופים ערוכים היטב לטפל בפליטים אוקראינים המוטסים לישראל כפי שארע בדיוק היום עם הגעתם של שלושה בני משפחה שנפצעו מפגיעת טיל בביתם.

במקביל, כל שלושת הארגונים פתחו בקמפיינים לגיוס כספים כדי לתמוך במאמץ החשוב.

צילום: prm.ua

Back to top button