חדשות הארץמבזקים

שרת הפנים שקד: "חצור נמצאת בתנופה אדירה, מקווה שבעוד כמה שנים תהפוך לעיר"

שרת הפנים, איילת שקד וצוות משרדה, התארחו בחצור הגלילית לסיור מקצועי ופגישת עבודה בהובלת ראש המועצה שמעון סויסה, בדגש על המשך תנופת הפיתוח, צדק חלוקתי, חיזוק מבנים ופיתוח השכונות הוותיקות, שינוי צו הארנונה והחלטת המשך להחלטת הממשלה.

השרה בירכה את ראש המועצה על תנופת הבנייה והפיתוח הניכרת לעין ועל ביצוע של 93% מהחלטת הממשלה- אחוז חסר תקדים שהוביל ליציאה ממשבר כלכלי לתנופה אדירה.

השרה נענתה להזמנתו של ראש המועצה והגיעה לסיור עבודה והתרשמות ביחד צוות משרד הפנים. בתום ישיבת עבודה ומפגש בארבע עיניים עם שמעון סויסה, התכנס פורום נציגי משרד הפנים והמועצה ביחד עם חברי מליאת המועצה בחדר הישיבות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שרת הפנים שקד: "חצור נמצאת בתנופה אדירה, מקווה שבעוד כמה שנים תהפוך לעיר"
צילום: SE יח"צ

סויסה הציג את מגמת הצמיחה המתמשכת בחצור הגלילית, הפרויקטים שנמצאים בעבודה וגם את אלו שנמצאים בקנה וייושמו בעתיד. ראש המועצה הקדיש בדבריו פרק להקמת הקארדו, תחנת הרכבת העתידית שתהפוך את חצור הגלילית למוקד מרכזי בגליל, מתחמי התעסוקה, המלונאות והתיירות. "אנחנו מיישמים, את תוכנית הפיכתה של חצור הגלילית לאחד ממוקדי הבילוי, המסחר והתעסוקה של האזור כולו", אמר סויסה. בנוסף, הדגיש כי קליטת מתיישבים מן האזור כולו ופרויקט שיפוץ וחיזוק האזורים הוותיקים משמרים את מירקם האוכלוסין המגוון בישוב.

צילום: SE יח"צ

ראש המועצה הבהיר כי צדק חלוקתי הינו קריטי לפיתוחה של חצור ולעשיית צדק היסטורי, בנוסף הציג נתון מרשים של צמיחה ב- 23% בבניית יחידות דיור. השרה וצוותה הבינו את החשיבות שיש לתהליך הקצאת שטחים לחצור הגלילית והביעו נכונות לסייע ולקדם את הדברים. באשר לקידום פרויקטים עתידיים השרה שקד הסכימה לקדם החלטת ממשלה שתהווה המשך ישיר להחלטה קודמת שקיבלה חצור, באופן זה, לדברי השרה, חצור תוכל להמשיך לאורך זמן את תהליך הצמיחה והפיתוח הכלכלי, לצד חיזוק מבנים בשכונות הוותיקות ושידרגו תשתיות, כבישים ומקורות תעסוקה.

ראש המועצה ביקש מהשרה לשקול בקפידה את סוגיית צו הארנונה, בוודאי לאור התקופה המורכבת שאליה נקלעו התושבים בשנתיים שחלפו סביב הקורונה. סוכם, כי ביחד עם צוות משרד הפנים, תיבחן האפשרות לחקיקת צו ארנונה חדש, גמיש ומקל עוד יותר. השר הודה לשרה על שורת ההקלות שכבר ניתנו לתושבי חצור וביקש לא להפסיק כעת את המהלך שמעלה את הישוב על פסים של פיתוח והתבססות.

שרת הפנים שקד: "חצור נמצאת בתנופה אדירה, מקווה שבעוד כמה שנים תהפוך לעיר"
צילום: SE יח"צ

מנכל משרד הפנים, יאיר הירש, אמר בסיום: "ראינו פה היום דברים מרשימים ביותר. אנחנו מכירים בתפקיד שמוטל עלינו, לסייע בהתבססות של ישובים בתנופה כמו חצור הגלילית. נפעל לתמוך ולסייע. יש בחצור הגלילית עם מי לעבוד, אחוזי הביצוע של החלטת הממשלה מדהימים: למעלה מ- 93%". השרה שקד אמרה לפני שנפרדה מראש המועצה: "הישוב בתנופה, שמחתי לראות את זה. אנחנו כאן לסייע להמשך ההתפתחות והגדילה של הישוב הנהדר הזה, חצור הגלילית. אני מאד מקווה שבתוך כמה שנים כבר אפנה אליך בתואר אדוני ראש העיר".

Back to top button