חדשות חוץמבזקים

הרשימה השחורה: רוסיה חתמה על צו – אלה המדינות ה"לא ידידותיות"

רוסיה פרסמה היום (שני) כי הממשלה במדינה אישרה את הרשימה של המדינות הזרות שמבצעות פעולות לא ידידותיות נגד הפדרציה הרוסית.

הרשימה כוללת את אוסטרליה, אלבניה, אנדורה, בריטניה, כולל ג'רזי, אנגווילה, איי הבתולה הבריטיים, גיברלטר, המדינות החברות באיחוד האירופי, איסלנד, קנדה, ליכטנשטיין, מיקרונזיה, מונקו, ניו זילנד, נורבגיה, הרפובליקה של קוריאה, סן מרינו, צפון מקדוניה, סינגפור, ארה"ב, טייוואן, אוקראינה, מונטנגרו, שוויץ ויפן. אלה ברשימה נחשבים כמי שנקטו "פעולות לא ידידותיות נגד רוסיה, חברות רוסיות ואזרחים", נכתב בצו.

כל העסקאות התאגידיות עם חברות ויחידים מ"המדינות והאזורים הלא ידידותיים" חייבות כעת להיות מאושרות על ידי ועדה ממשלתית רוסית — הוועדה לבקרה על השקעות זרות, שהוקמה על ידי הקרמלין ב-2008 כדי לפקח על השקעות זרות במגזרים אסטרטגיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצו קובע כי אזרחים וחברות רוסיות, המדינה עצמה, אזוריה ועיריותיה שיש להן התחייבויות מט"ח לנושים זרים מאלה שברשימה יוכלו לשלם אותם ברובלים. ההנחיה האחרונה חלה על תשלומים העולה על 10 מיליון רובל בחודש, או סכום דומה במטבע חוץ.

הקרמלין הזהיר בהצהרה ב-2 במרץ שעוסקת בניירות ערך או נדל"ן כי מתן הלוואות רובל הכוללות ישויות ממדינות שנחשבות "לא ידידותיות" לרוסיה חייבות לבקש אישור מיוחד.

עוד נכתב בהצהרה כי הוועדה הממשלתית של רוסיה הממונה על השקעות זרות חייבת לתת אישור לעסקות עם תושבי רוסיה.

הצו נחתם על ידי ראש ממשלת רוסיה מיכאיל מישוסטין, במסגרת צו שהוציא הנשיא פוטין ב-5 במרץ שכותרתו "על צעדים זמניים נוספים בעלי אופי כלכלי להבטחת היציבות הפיננסית של הפדרציה הרוסית".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. צילום: הקרמלין

שירות העיתונות של הקרמלין אמר כי הצו כולל צעדים זמניים נוספים שמטרתם להבטיח את היציבות הפיננסית של המדינה על רקע הלחץ של הסנקציות שהוטלו על רוסיה.

סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה TASS מציינת כי המדינות הזרות המוזכרות ברשימת הקרמלין, הטילו או הצטרפו לסנקציות נגד רוסיה לאחר שפוטין פתח בפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר.

מדינות מערביות הכריזו על סנקציות קשות על רוסיה, כולל איסור גישה על בנקים רוסים מסוימים מ-SWIFT, מערכת הסליקה הבינלאומית שמאפשרת העברת תשלומים בין 11,000 מוסדות פיננסיים, מה שמקשה על יכולתו של הבנק המרכזי הרוסי לתפקד באופן תקין. הסנקציות גרמו לצניחת הרובל ולשווי המניות של חברות רוסיות רבות שנסחרו בחו"ל.

הנשיא פוטין, במהלך הופעתו בערוץ החדשות "רוסיה 24" שבשליטת המדינה קרא ביום שישי למדינות השכנות "לחשוב כיצד לנרמל עם רוסיה את היחסים".

"אני רוצה להדגיש שוב. אין לנו כוונות רעות כלפי שכנינו, והייתי מייעץ להם לא להסלים את המצב, ולא להכניס הגבלות כלשהן", אמר פוטין והוסיף, "כל הפעולות שלנו, אם הן מתעוררות, תמיד נובעות אך ורק בתגובה לפעולות לא ידידותיות נגד רוסיה. איננו רואים כל צורך להסלים את המצב או להחמיר את היחסים בינינו".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button