מבזקיםצבא וביטחון

כוחות הביטחון הרסו את בית שניים מהמחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן ז"ל

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו הלילה (שני) את ביתו של המחבל מוחמד ג'ראדאת וכן את הקומה בה התגורר ג'ית ג'ראדאת, בכפר 'סילת א חארתייה' שבחטיבה המרחבית "מנשה". ב- 16 בדצמבר החולף ביצעו המחבלים פיגוע ירי בצומת חומש, בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל ונפצעו שניים נוספים.

במהלך הפעילות להריסת הבתים התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה, מטענים ורימונים מאולתרים לעבר הכוחות. הלוחמים פעלו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. בנוסף, במהלך הפעילות ירו מחבלים חמושים לעבר הכוחות. לוחמי צה"ל השיבו באש וסיימו בהצלחה את משימתם.

הריסות הבתים בוצעו בהתאם לצווים של מפקד פיקוד המרכז, לאחר שנדחו עתירות לביטול הצווים שהגישו לבג"ץ משפחות המחבלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקביל הגישה התביעה הצבאית כתבי אישום נגד המחבלים לבית המשפט הצבאי. ביתו של המחבל מחמוד ג'אראדת נהרס ב- 14 בפברואר. ב- 1 במרץ הוצא צו להחרמה והריסת ביתו של המחבל עמר ג'אראדת.

צילום: דובר צה"ל

מנכ"ל בצלמו שי גליק, שמייצג את משפט דימנטמן, מסר: "אנחנו מברכים את צה"ל על סיום ההרס . ההרס איננו מהווה נחמה כי אם הקלה פורתא שידע כל מחבל נוסף שביתו יהרס וחיי בני משפחתו יפגעו. אנחנו מחכים להשלמת הריסת בית הסייען הנוסף בהקדם כדי לשדר מסר מרתיע נוסף לסייענים גם אתם הורסים במו ידיכם את חיי בני משפחתכם. נמשיך ונעקוב כדי שנישאר המשפחה השכולה האחרונה בישראל ולא יצטרפו אלינו עוד משפחות שכולות."

מישיבת חומש נמסר: "הריסת בתיהם היא תשלום ראשון ונמוך ביחס למעשה הרציחה ואנחנו מקווים שיתאפשר להשית עליהם אף עונש מוות. יחד עם זאת, ההרס מזכיר לנו שלרוצחים הייתה מטרה מוצהרת שנאמרה על ידם: לגדוע את הישיבה בחומש. כל עוד ממשלת ישראל לא מסירה מהשולחן את ההחלטה להרוס את הישיבה, תהיה ענישת המחבלים שווה לקליפת השום שכן מטרתם, להרוס את חומש, תושג על ידי ממשלת ישראל. אנחנו קוראים לממשלה לקיים את הבטחת חבריה, לעצור את הרס הישיבה ולא להמשיך את מה שהמחבלים התחילו."

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button