מבזקיםצבא וביטחון

תוכנית 'ממדים ללימודים' אושרה בקריאה ראשונה: "צעד נוסף למען הלוחמים שלנו"

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים (תיקון מס' 24) (קרן להשתתפות במימון לימודים במוסדות להשכלה גבוהה – ממדים ללימודים), התשפ"ב-2021. בהצעה תמכו 7 חברי כנסת מול חבר כנסת אחד שהתנגד.
ההצעה תעבור להמשך דיון בוועדת חוץ ובטחון.

מוצע כי קרן "ממדים למילואים" תממן 0.66% משכר לימוד אוניברסיטאי שנתי במוסד להשכלה גבוהה עבור עד 3 שנות לימוד או עד 4 שנים למקצועות מסוימים, לחייל זכאי שהתגייס אחרי 30.6.2013 ושהחל בלימודים בתוך שלוש השנים שלאחר תום השנה שבה השתחרר משירות סדיר או קבע או מילואים שנמשך יותר משנה.

הזכאות תינתן לחייל ששירת כלוחם במשך תקופה כאמור בחוק, לחייל שהוריו קיבלו תשלומי משפחה (תשמ"ש), שהיה חייל בודד, או שהוא לחייל שהוא בן האוכלוסייה הערבית, לרבות הדרוזית או הצ'רקסית ולחייל עולה חדש. לחיילים הזכאים להטבה זו לא יהיו זכאים להטבה הניתנת ללומדים באזורי סיוע, אלא אם כן החייל המשוחרר מתגורר בעצמו באזור סיוע שאז יהיה זכאי להטבה זו ולאחריה להשלמה של ההטבה לאזורי סיוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "תכלית ההטבה הנוספת היא להביע הוקרה לחיילים משוחררים משירות סדיר ששירתו בתפקידי לחימה. ההטבה הנוספת משקפת תגמול נוסף בעבור השירות בתפקידים אלה, לנוכח הקושי הייחודי וסיכון החיים הגלום בשירות בתפקידי לחימה. כל זאת, מעבר לזכויות הניתנות היום על פי חוק לכלל המשרתים. ההטבה נועדה גם לעודד חיילים ומיועדים לשירות ביטחון לשירות בתפקידי לחימה".

שר הביטחון, בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר: "‏אישרנו הלילה בקריאה ראשונה את החוק שיבטיח ויעגן את תוכנית "ממדים ללימודים". במסגרת התכנית, יינתן מימון של עד שני שליש משכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ללוחמים, וגם לאוכלוסיות של מי שסיימו שירות משמעותי ביניהם חיילים בודדים, עולים, וחיילים הזכאים לסיוע כספי. ‏זהו צעד נוסף למען החיילים שלנו והלוחמים שבחזית בפרט. אני מודה לשר האוצר ‎אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל׳ גדי איזנקוט שיזמו את הפרויקט, וגאה ביחד עם סגן השר אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, להיות זה שמעגן אותו בחקיקה קבועה."

צילום: דובר צה"ל

Back to top button