איראןהעולם הערבימבזקים

איראן שיגרה לוויין שני לחלל: "ניצחנו בקרב הטכנולוגיה על האויבים"

חיל האוויר של משמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) הודיע היום (שלישי) כי שיגר בבוקר בהצלחה לוויין סיור חדש בשם 'נור-2' שנכנס למסלול בגובה של 500 ק"מ. כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס".

על פי הדיווח, על הלוויין תוצרת בית, ששוגר ממרכז החלל ״שאהרוד״ על גבי הרקטה "קאסד", מוטלות משימות סיור והוא נכנס למסלולו לאחר 480 שניות ובמהירות של 6.7 ק"מ לשנייה.

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פארס"
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "פארס"
שיגור הלוויין השני – "נור-2"

זהו הלוויין השני של איראן שמשוגר בהצלחה, זאת לאחר ש "נור-1" שוגר והוכנס למסלול בגובה של 425 ק"מ ב-22 באפריל 2020.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביולי פרסם כוח התעופה והחלל של משמרות המהפכה תמונות שצולמו על ידי "נור-1", המציגות את בסיס אל-אודייד בקטאר, המארח אלפי כוחות אמריקאים.

אולם, מומחי אבטחה צבאיים שניתחו את התמונות הבהירו כי הן מזויפות ונערכו באמצעות תוכנת פוטושופ.

בעבר, מומחים הטילו ספקות ביכולות של לוויין נור-1.

שבוע לאחר שיגור לוויין "נור-1", ג'ון ריימונד, מפקד פיקוד החלל של ארצות הברית, השווה את הלוויין ל"מצלמת אינטרנט תלויה" שבשל האיכות הנמוכה של המצלמה שלה, לתמונות שהיא מפיקה יש ערך מודיעיני מועט מאוד.

יש לציין כי השיגור הבוקר שהוכתר "בהצלחה" מגיע ימים ספורים לאחר ניסיון שיגור כושל. לוויין "נור-1" שוגר גם הוא בהצלחה לאחר חמישה ניסיונות לא מוצלחים מאז שנת 2015.

תמונות שצלמו לכאורה על ידי הלוויין "נור-1"
שיגור הלוויין הראשון – "נור-1"

מפקד משמרות המהפכה האסלאמית, האלוף חוסיין סלמי שנכח במקום וצפה בשיגור המוצלח של הלוויין "נור 2", אמר: "זו התקדמות גדולה שאנחנו יכולים לשים שוב את העיניים שלנו בשמיים ולהביט בכדור הארץ מהחלל".

מפקד משמרות המהפכה הוסיף: "בשם האומה המוסלמית ותחת סנקציות בינלאומיות נרחבות, ילדי האומה האיראנית במשמרות המהפכה, עם אמונה ורצון, פועלים בדינמיות וביצירתיות. מיטב המוחות שלנו חדרו את השמים והכניסו לוויינים למסלול."

סלמי הדגיש: "הרפובליקה האסלאמית של איראן היא המדינה המוסלמית הראשונה ששיגרה לוויין לחלל"

"האירוע וההישגים הללו חשובים לא רק כפעולה טכנית, אלא גם כסמל להתגברות על הרצונות של אלה שרצו לכלוא אותנו באדמה. הישג זה פירושו ניצחון שלנו בקרב הטכנולוגיה על האויבים שרצו להשאיר אותנו מאחור, ומשמעות הדבר היא ניצחון ברור. אני מקווה שסדרת השיגורים שתכננו לעתיד כולם יבוצעו בהצלחה בזמנם כמו ההצלחה הזו".

מפקד משמרות המהפכה האסלאמית, האלוף חוסיין סלמי

Back to top button