מבזקיםפוליטי / מדיני

ועדת הכספים אישר מסגרת ערבות מדינה עבור הפעלת קווי התעופה לרוסיה

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות חה"כ אלכס קושניר, אישרה היום (רביעי) מסגרת ערבות מדינה לחברות התעופה הישראליות עבור הפעלת קווי התעופה בקו ישראל-רוסיה, בסך 2 וחצי מיליארד דולר, למשך עד שלושה חודשים.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "בשבוע שעבר אישרנו את הערבות עד היום, ויש בקשה נוספת להאריך את התקופה ב-3 חודשים, נוכח העובדה שברוסיה יש הרבה מאוד ישראלים ויהודים, ואנחנו כמדינה מחויבים להם".

אישור הערבות מגיע על רקע הסנקציות שהטילו מדינות המערב על רוסיה, כאשר חברות התעופה הישראליות הודיעו כי לא יוכלו להמשיך לטוס בקו ישראל – רוסיה, על רקע כך שפוליסות הביטוח שלהן קובעות כי לא יוענק כיסוי ביטוחי למטוסים ולטיסות הנעשות בניגוד לסנקציות. כך, נוכח כך שהמדינה מעוניינת להמשיך את קיום הקו, למשך עד שלושה חודשים, מעמידה המדינה את הערבות לחברות התעופה הישראליות, כלפי נזקים שיגרמו בקווי טיסות אלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת הבקשה צוין כי זו מגיעה לאור החרפת המלחמה, ונוכח בקשת אזרחים ישראלים ויהודים שאינם אזרחי ישראל להגיע ארצה. כן צוין כי החל מאתמול הפסיקו חברות התעופה הרוסיות לטוס למרבית היעדים בעולם, למעט בלארוס, כך שהקהילה היהודית והישראלית ברוסיה לא תוכל לנוע מרוסיה ואליה בלי הטיסות הישראליות. בבקשה צוין עוד, כי החשב הכללי יעקוב אחר העדכונים השוטפים, וייבחן את הצורך בהמשך מתן הערבויות או בקיצור התקופה.

גל לנדו, נציג משרד האוצר: ציין בדיון: "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות ונהייה ערוכים להפסיק את זה לפני אם תהייה הקלה. אנחנו מבקשים 2 וחצי מיליארד דולר, זה במידה ונצטרך להגביר את מספר הטיסות. אנחנו לא צופים כרגע שינוי בהקצאה לאל-על, כיום יש 2 הלוך ו-2 חזור. להבנתי יש ביקושים מאוד גדולים לטיסות. אם נרצה להפעיל חברות נוספות, המסגרת של 2 מיליארד לא תספיק, לכן התוספת".

ארכיון. צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button