חדשות הארץמבזקים

נורתה למוות בביתה: נגדע חלומה של תלמידת התיכון המצטיינת בת ה-17

הלילה (רביעי) סמוך לחצות נורתה למוות רזאן עבאס בת ה-17, תושבת כפר כנא בגליל התחתון ותלמידת כיתה י"ב שכל חטאה היה לשבת בחדרה וללמוד לבגרויות. ברשתות החברתיות התפרסמה תמונה של רזאן מספר המחזור לפני סיום התיכון.

האירוע הטרגי התקבל במד"א בשעה 23:59 כשדווח במרחב גלבוע על צעירה שנפצעה באירוע אלימות בכפר כנא. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת האירוע מצאו את רזאן כשהיא מחוסרת הכרה עם פציעה חודרת מירי ופינו אותה לבית החולים האיטלקי בנצרת, תוך כדי פעולות החייאה, שם נקבע מותה.

רזאן עבאס נורתה למוות בביתה. צילום: פרטי

מהמשטרה נמסר כי "במוקד 100 של משטרת ישראל התקבל דיווח על ירי שבוצע לעבר מספר בתים בכפר כנא. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום ומחקירה ראשונית עולה כי כתוצאה מהירי נפצעה באורח אנוש צעירה בת 17 ששהתה בחדרה. הצעירה פונתה לבית החולים האיטלקי שבנצרת, שם נקבע מותה. כוחות משטרה הוזנקו למקום הארוע, אוספים ממצאים ומבצעים סריקות נרחבות לאיתור וזיהוי החשודים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר כוחות משטרה מהמחוז הצפוני עצרו 6 חשודים במסגרת הסכסוך בין המשפחות בכפר. החשודים, תושבי כפר כנא יובאו במהלך היום לבית המשפט השלום בנצרת בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם.

רזאן עבאס בת ה-17 הייתה כאמור תלמידת תיכון מצטיינת שחלמה בטכניון. חבריה לכיתה מספרים כי היא הייתה בעלת לב גדול ואהבה את הצבע הלבן.

הדוד של רזאן מצד האימא, בילאל, הסביר כי היא באה לחדרה של אח שלה כדי להגן עליו, היא פחדה מהיריות. כשנכנסה הקליע חדר מהחלון, פגע בה והיא נפלה.

בעקבות הרצח של רזאן בכפר כנא, עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי מתחילת השנה 17 ערבים קיפחו את חייהם בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה.

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם: בשנת 2022 קיפחו את חייהם 17 ערבים-פלסטינים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 16 אזרחים ו-1 שאינו אזרח. מבין כלל הקרבנות, 3 הן נשים. 10 מהקרבנות נורו למוות ו- 9 מהקרבנות היו עד גיל 30.

עמותת יוזמות אברהם מציינים כי "המעקב כולל גם מקרי רצח מובהקים וגם קרבנות אחרים של תופעת האלימות והפשיעה על מנת לאמוד את היקף השפעתה על אבדן חיי אדם."

במועצה המקומית כפר כנא הכריזו היום בעקבות הרצח על שביתה כללית והשבתת הלימודים בבתי הספר, כאות אבל ומחאה על האלימות המתמשכת ביישוב.

עבאס עבאס, אביה של רזאן סיפר על שאירע: "שמענו בלילה בירי ורזאן יצאה מהחדר שלה ורצה אליי. היא שאלה אותי מה קרה? היא נכנסה לחדר של אחיה ופתאום חדר הכדור מהחלון בחדרו ופגע בה. היא התמוטטה על הארץ. נשאתי אותה על הידיים ונסעתי איתה למרפאת אל-זהראא כדי להציל את חייה. רציתי לראות אותה באוניברסיטה מסיימת את הלימודים ומקבל תואר" אמר בצער.

צילום: באדיבות חדשות בזמן

השר לבטחון פנים, עמר בר לב הגיב לאירוע הרצח של רזאן ואמר: "רזאן עבאס, קורבן חף מפשע שנהרגה באירוע קשה הלילה. מוות מזעזע מכדור תועה של נערה שכל חייה היו לפניה. משטרת ישראל עצרה שישה חשודים בביצוע הירי. אנחנו נמשיך בנחישות במאבק שלנו למיגור האלימות והפשיעה ברחוב הערבי."

שר המשפטים גדעון סער הגיב לרצח וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "כואב ומזועזע ממותה הטרגי של הנערה רזאן עבאס מירי בכפר כנא. עוד קורבן חף מפשע של הפשיעה והאלימות המשתוללות בחברה הערבית. האתגר הגדול ביותר לישראל אינו חיצוני, כי אם מבפנים. היעד חייב להיות: משילות ושלטון חוק בכל שטח המדינה ללא פשרות. נמשיך לפעול בנחישות עד להשגתו."

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן אמרה בתגובה לרצח: "רזאן בת ה-17 נורתה למוות בזמן שישבה בחדרה ולמדה לבגרויות. שני צדדים ירו ברחובות ליד בזמן שהמשטרה המתינה בצד. הסכנה לא אורבת רק ברחובות. היא אורבת בבית, גם לתלמידת תיכון שאין שום קשר בינה לבין פשיעה. המשטרה חייבת לסלק את הנשק מיד, אחרת יהיו עוד ועוד קורבנות כמו רזאן."

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה כי "רזאן עבאס, רק בת 17, שילמה את מחיר הפשיעה הנוראה. משטרת ישראל כבר עצרה ששה חשודים בביצוע הירי ואני בטוחה שהשר בר-לב יעשה הכל כדי למצות את הדין עם מי שהרשו לעצמם לירות בנשק חם ולהוביל לטרגדיה הזו. חיזוק ענק למשפחה של רזאן."

חה"כ ממפלגת העבודה, נעמה לזימי ביקשה סליחה מהנערה שנרצחה וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "רזאן עבאס בת ה17, סליחה שלא שמרנו עליך. הנשק הלא חוקי והנשק במרחב הציבורי הוא הטרגדיה של כולנו,אין מקום לנשק בבתים ועלינו להאיץ את מיגור הנשק מהחברה הערבית וארגוני הפשיעה. מחזקת את המשטרה במשימה הזו שהוזנחה שנים רבות מידי. כל החיים היו עוד לפניך, לחלום ולפרוח. יהי זכרך מהפכה."

בארגון משפחות נרצחים ונרצחות התייחסו לרצח הנערה ואמרו: "כך רוצחים "מציינים" את יום האישה ברציחתה של רזאן עבאס, שאפילו לא היתה מחוץ לביתה אלא בתוכו. זו לא הפעם הראשונה שבה כדור תועה גורם לרצח קורבנות תמימים בתוך הבית. כל עוד החימוש בנשק חם בלתי חוקי לא יופסק גם לא נראה שום שיפור במצב הטרור האזרחי."

Back to top button