חדשות חוץמבזקים

היום ה-14 למלחמה באוקראינה: כמה זמן עוד העולם יהיה שותף להתעלמות מהטרור?

הכוחות המזוינים של אוקראינה פרסמו לפני זמן קצר (רביעי) הצהרה על מצב הלחימה ביום ה-14 ובה נכתב כי "האויב הפחית משמעותית את קצב התקדמות הכוחות, אך לא הפסיק לבצע תקיפות. האויב ממשיך למקד את מאמציו בלהקיף את העיר קייב, לכבוש את הערים סומי, חרקוב, מריופול ומיקולאייב. האויב ממשיך בגיוס כוחות ומציב אותם בנקודות היערכות על מנת להמשיך ולהעבירם לאזורים מסוימים בארצנו"

עוד נכתב כי "בחרסון מנסים הכובשים להנהיג משטר אדמיניסטרטיבי-משטרתי, שעבורו הוכנסו יחידות עילית באזור חרסון, שעצרו באופן בלתי חוקי יותר מ-400 אזרחים אוקראינים.

האויב אינו מתקדם לכיוון ווהלין (אזור במערב אוקראינה), אך קיימת סבירות גבוהה לחבלה במתקנים צבאיים ובתשתיות אזרחיות באזורי רובנה (עיר בחבל ווהלין שבצפון-מערב המדינה) ולבוב , על ידי קבוצות חבלה וסיור של הכובשים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכוחות המזוינים של אוקראינה טוענים כי על פי מידע שברשותם, הרוסים ינסו לכבוש את קייב, "על פי מידע זמין, האויב מתארגן מחדש לקראת ניסיון נוסף לכבוש את קייב. לאחר התקפה לא מוצלחת, האויב מנסה לחדש פעולות התקפיות בעיר פאסטוב, במרכז אוקראינה.

בצפון המדינה מנסה האויב לחדש את המתקפה.

האויב, עבר את נהר טרוביז' (Trubizh) וחסם את הכביש המהיר E95 באזור היערות. הוא ספג הפסדים בפאתי צ'רניהיב ואזורים אחרים.

בעיר סלובוז'נסקי, האויב מנסה לשמור על רציפות כוחות מסברודונצק לעיר סומי. עיקר המאמצים מתמקדים בניסיון להקיף את העיר חרקוב ולהגיע למחסום על נהר הדנייפר. ההכנות למתקפה על סומי בעיצומן. האויב מרכז מטוסי קרב כדי להבטיח פעולה התקפית מהאוויר.

באזור דונייצק, האויב מנסה להמשיך בפעולות התקפיות באזורים שנבחרו בעבר על מנת להגיע לגבולות המנהליים של אזורי דונייצק ולוהנסק.

האויב מחזיק בגבול מחרסון לרוז'ייבקה ומשתמש בנמל התעופה הבינלאומי חרסון כבסיס מטוסי קרב.

הכובשים הרוסים מחזיקים בגבול מהעיר חרסון לנובה קחובקה. כמה יחידות נעצרו מצפון מזרח לעיר ניקולייב לאורך נהר אינגול."

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס הערב לתקיפה בבית החולים ליולדות בעיר מריופול שבדרום אוקראינה. הוא האשים את רוסיה בתקיפה של בית החולים והרג חפים מפשע.

בנוסף, מתח זלנסקי ביקורת על חוסר ההתערבות של העולם מהנעשה על ידי הרוסים באוקראינה וקרא לסגור את השמיים מעל המדינה.

בציוץ בטוויטר כתב זלנסקי: "מריופול. תקיפה ישירה של חיילים רוסים בבית החולים ליולדות. אנשים, ילדים נמצאים מתחת להריסות. זוועה! כמה זמן עוד העולם יהיה שותף להתעלמות מהטרור? סגרו את השמיים עכשיו! תפסיקו את ההרג! יש לכם כוח אבל נראה שאתה מאבדים את האנושיות."

העיר מריופול, אחת הערים הגדולות במדינה המונה מעל 450,000 תושבים, נמצאת על המטרה של הצבא הרוסי וספגה עד כה את ההרס הגדול ביותר. עקב ההפגזה במריופול אין חשמל, מים וגז.

הבוקר הכריזו הצדדים על הפסקת אש זמנים במספר אזורים באוקראינה על מנת לאפשר את פינוי התושבים בערים הנצורות.

היום בצהריים היו אמורים אלפי התושבים לעזוב את אזורי הקרבות, אלא שזמן קצר לאחר כניסתה של הפסקת האש הזמנים חזרו הצדדים ללחימה כששני הצדדים מאשימים זה את זה בהפרת הפסקת האש. בעקבות זאת, הצלב האדום הודיע על הפסקת הפינוי.

אנשים מוטלים ברחובות ללא רוח חיים
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
הריסות בעיר מריופול
תיעוד מההריסות בבית החולים ליולדות במריופול. צילום: תושב מקומי / רשתות חברתיות
תיעוד מההריסות בבית החולים ליולדות במריופול. צילום: תושב מקומי / רשתות חברתיות
תיעוד מההריסות בבית החולים ליולדות במריופול. צילום: תושב מקומי / רשתות חברתיות
תיעוד מההריסות בעיר מריופול. צילום: תושב מקומי / רשתות חברתיות

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button