חדשות חוץמבזקים

דרום קוריאה: מועמד האופוזיציה השמרן זכה בנשיאות המדינה

יון סוק יאול, שמרן ששימש כתובע בכיר לשעבר נבחר לפני זמן קצר (רביעי) לנשיאות דרום קוריאה, לאחר כשהביס את יריבו הליברלי באחת ממערכות הבחירות האמוציונליות ביותר שהיו במדינה, זאת לאחר ספירה של יותר מ-98% מהקלפיות, ליון יש 48.6% מהקולות מול 47.8% של יריבו לי ג'ה-מיונג, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

יון מחזיק בקו נוקשה כלפי קוריאה הצפונית וסין, ומבקש להתמגן מפני האיום הגרעיני של קים ג'ונג און באמצעות סוללת ת'אאד נוספת נגד טילים.

קהל עצום של תומכים התאסף ליד ביתו של יון בסיאול, וצעקו את שמו. "אני מודה לכם שתמכתם בי עד כה. תודה לכם, שכנים שלי!" אמר יון לתומכים. הוא צפוי לשאת נאום ניצחון רשמי בקרוב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יון אמור להיכנס לתפקיד בחודש מאי ולכהן קדנציה אחת של חמש שנים כמנהיג הכלכלה העשירית בגודלה בעולם.

מוקדם יותר, לי, מושל לשעבר של מחוז גיונגי, הודה בתבוסתו במטה מפלגתו. "עשיתי כמיטב יכולתי אבל לא הצלחתי לעמוד בציפיות", אמר לי הקודר. "אני מברך את המועמד יון סוק יאול. אני מבקש באמת ובתמים מהנשיא הנבחר להתגבר על פילוגים וסכסוכים ולפתוח עידן חדש של אחדות והרמוניה".

הבחירות הסתכמו בעימות דו כיווני בין יון ממפלגת האופוזיציה 'People Power' ולי מהמפלגה הדמוקרטית השלטת. הם בילו חודשים cלעג ודמוניזציה זה כלפי זה, והחמירו את השסעים הפנימיים החמורים ממילא במדינה.

צילום: Yonhap via AP

Back to top button