חדשות חוץמבזקים

משרד ההגנה הרוסי: האוקראינים מתכננים פרובוקציה של שימוש בנשק כימי

סוכנות הידיעות הממלכתית של רוסיה "ריה נובוסטי" מדווחת הערב (רביעי) כי לאומנים אוקראינים מתכננים פרובוקציה עם שימוש בחומרים רעילים, כך אמר הנציג הרשמי של משרד ההגנה הרוסי, האלוף איגור קונשנקוב.

"בליל ה-9 במרץ הועברו לכפר זולוצ'יב צפונית-מערבית לחרקוב כ-80 טונות של אמוניה על ידי לאומנים אוקראינים. לדברי התושבים שעזבו את זולוצ'יב, הלאומנים מלמדים אותם כיצד לפעול נכון בהתקפה כימית", אמרו במשרד ההגנה הרוסי.

כפי שהגנרל הדגיש, הדבר מעיד על הכנת פרובוקציה על מנת להאשים את רוסיה בשימוש בנשק כימי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הדיווח הזה מתפרסם מספר שעות בודדות לאחר שגורמים במערב הזהירו כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול להורות לכוחות הצבא הרוסי להשתמש בנשק כימי במהלך ההשתלטות על העיר קייב.

כפי שעד כה היינו עדים להאשמות הדדיות של שני הצדדים, בדיוק כפי שהיה היום בצהריים בנוגע להפרת הפסקת האש הזמנית, הסיכוי לשימוש בנשק כימי הולך וגובר וסביר שגם אז נראה האשמות הדדיות כפי שכבר הערב אנו רואים עוד בטרם נעשה שימוש בנשק כזה.

ב-24 בפברואר, רוסיה פתחה במבצע צבאי באוקראינה. הנשיא ולדימיר פוטין כינה את מטרתה "הגנה על אנשים שהיו נתונים לבריונות ורצח עם על ידי משטר קייב במשך שמונה שנים". לשם כך, לדבריו, מתוכנן להתבצע "פירוז של אוקראינה", ובכדי להביא לדין את כל פושעי המלחמה האחראים ל"פשעים עקובים מדם נגד אזרחים" בדונבאס .

Image by Gerd Altmann from Pixabay

Back to top button