מבזקיםצבא וביטחון

הנחתת סיוע צבאי בינלאומי תורגלה בנמל התעופה רמון ליד אילת

יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במנהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון, החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ורשות שדות התעופה, השלימו בהצלחה תרגיל לקליטת סיוע אווירי בינלאומי בחירום בנמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון ליד אילת. נמל 'רמון' משמש כשדה חליפי לנתב"ג למטוסי נוסעים, בשגרה ובחירום. מאז פתיחתו בשנת 2019, עבר השדה התאמות לצרכי מערכת הביטחון ובוצעו בו הכשרות משותפות לגורמי המקצוע של הנמל, של משרד הביטחון ושל צה"ל.

אתמול (רביעי) הונחת בנמל התעופה 'רמון' מטוס מטען מדגם 747-400 של חברת התעופה ק.א.ל, שהגיע בטיסה ישירה מנמל JFK בארה"ב. המטוס שחכרה יחידת הממונה על השינוע הבינלאומי במשרד הביטחון נשא ציוד צבאי חיוני, שנרכש באמצעות משלחת הרכש של המשרד בארה"ב. הציוד כלל בין השאר אמצעי לחימה ורכבי שטח. בנמל התעופה 'רמון' המתינו למטוס המטען עשרות משאיות של מרכז ההובלה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שכחלק מהתרגיל שינעו את הציוד שנפרק מהמטוס ליחידות צה"ל השונות.

צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

סגן בכיר לראש מנה"ר והממונה על השינוע הבינלאומי במשרד הביטחון, שי הלפרין: "קליטת סיוע בינלאומי היא יכולת מדינתית קריטית, שמערכת הביטחון משקיעה רבות בחיזוקה, גם במצבי חירום צבאיים וגם במצבי חירום אזרחיים. נמל התעופה 'רמון' תוכנן לשמש כשדה חליפי לנתב"ג ועבורנו הוא משמש כמכפיל כוח של ממש. מטוס המטען, שהגיע לכאן בטיסה ישירה מארה"ב, נקלט בשדה התעופה ע"י עשרות גורמי מקצוע ממשרד הביטחון, מצה"ל ומרשות שדות התעופה. הצלחת התרגיל מחזקת עוד יותר את הביטחון שלנו ביכולת מערך השינוע הבינלאומי לתת מענה יעיל בכל תרחיש".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל, תא"ל טל אהרון: "צה"ל מקפיד להיערך לחירום ומתרגל הפעלת יכולות לוגיסטיות שונות באופן שוטף. התרגיל הנוכחי מרכז מאמצים הכרחיים בעת לחימה, שביכולתם להשפיע על תמונת המצב הלוגיסטית והמבצעית. שיתוף הפעולה הלוגיסטי עם צבאות זרים ובפרט עם צבא ארה"ב חשוב מאין כמותו, ואנו שמחים שיש לנו יכולת ללמוד מהם ולחלוק מהידע שלנו. פעילות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הינה בעלת השפעה מכרעת על רציפות התיפקוד ויכולת ההכרעה של צה"ל באירועי לחימה. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ערוך לתמוך את המאמץ המלחמתי ולסייע בשמירה על רציפות תפקודית, על מנת לספק מענה רחב ומקיף אל מול האיומים המשתנים, בגזרות השונות".

Back to top button