מבזקיםצבא וביטחון

הרמטכ"ל בבחריין: "השת"פ עם הצי החמישי משמעותי ובעל ערך רב"

הרמטכ״ל, רא"ל אביב כוכבי, החל את היום השני בביקורו הרשמי הראשון בבחריין. הביקור נפתח אתמול בקבלת פנים בראשות ראש המטה הכללי של צבא בחריין, רב-אלוף ד׳יאב בן סקר אל נועימי. לאחר מכן נפגש הרמטכ״ל עם מזכ״ל מועצת הביטחון העליונה והיועץ לביטחון לאומי, שייח׳ נאסר בן חמד אאל ח׳ליפה.

הרמטכ״ל הגיע היום (חמישי) למפקדת הצי החמישי האמריקאי בבחריין, שם נערך לכבודו משמר כבוד. כמו כן, נפגש עם מפקד הצי, אדמירל (*) צ׳רלס בראד קופר וצוותו, לסקירה מודיעינית-מבצעית ושיח על המשך שיתוף הפעולה בין הצבאות וצרכים נוספים הנדרשים לשמירה על הביטחון והיציבות באזור.  

צילום: דובר צה"ל

לאחר מכן, המשיך הרמטכ״ל לפגישה עם בכירי צבא בחריין וביניהם מפקד הכוחות המזוינים, פילד-מרשל ח׳ליפה בן אחמד אל ח׳ליפה, ראש המטה הכללי בצבא בחריין, רב-אלוף ד׳יאב סקר אל נועימי ושר ההגנה, הגנרל עבדאללה בן חסן אל נועימי. הפילד-מרשל והרמטכ״ל דנו באתגרים המשותפים לשתי המדינות ובהזדמנויות להרחבת שיתופי הפעולה. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

"שיתוף הפעולה המתמשך עם הצי החמישי הינו משמעותי ובעל ערך רב", אמר הרמטכ"ל, "הפגישה המשותפת בבחריין, מהווה ביטוי נוסף לקשר האסטרטגי עם ארצות הברית, והינו נדבך משמעותי בביטחון הלאומי שלנו. בשנה האחרונה בנינו רשת של שיתופי פעולה אסטרטגיים-ביטחוניים עם מדינות שונות במזרח התיכון המחזקות את היתרון האסטרטגי למול האיומים במרחב. הביקור בבחריין הוא צעד משמעותי והזדמנות פז לשיתוף פעולה במגוון תחומים וזירות".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button