לבנוןמבזקים

דיווח בלבנון: נחשפה רשת ריגול חדשה שפעלה עבור המוסד הישראלי

כוחות הביטחון הלבנוניים חשפו רשת ריגול חדשה שפעלה בלבנון עבור המוסד הישראלי, כך מדווח היום (חמישי) אתר החדשות הלבנוני "אלנשרה".

על פי הדיווח, כוחות ביטחון הפנים של לבנון (ISF) הסתערו על שני בתים בעיירה ג'זיה (Ghaziyeh) שבדרום המדינה, ועצרו שלושה בני אדם בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל.

בדיווח בעיתון הכוויתי "אל-אנבע" נמסרו שמות החשודים בראשי תיבות – שני אחים א"ש ו-ח"ש ורעייתו של האחרון, מ"ק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעיתון אף דווח כי בחקירתם של החשודים עלו שמות נוספים, מה שהוביל לפשיטה נוספת של כוחות הביטחון הלבנוניים, הפעם על שני בתים נוספים בדרום המדינה, בישובים כפר קאנא ובינת ג'בייל.

בבינת ג'בייל נעצרו שני אחים נוספים ושמותיהם בראשי תיבות, כפי שפורסם בדיווח, ח"א ו- ש"פ.

"על פי המידע הביטחוני שעולה מחקירתם של העצורים, הם סיפקו למוסד מידע ותקשרו עמו באמצעות הודעות מוצפנות באינטרנט. הם קיבלו מהמוסד כסף באמצעות טכניקה המכונה "דואר מת". כלומר הלקוח מקבל הודעה דרך האינטרנט המציינת כי יש בעבורו חבילה המונחת באזור מוגדר ומדויק הנמצאת באזור מרוחק במדבר. הוא יוצא למקום ומחפש שלט ספציפי המציין זאת ולאחר שהוא מוצא את החבילה ואוסף את הכסף, הוא משמיד את הקופסה מיד." כך נכתב בדיווח שפורסם בעיתון.

כמו כן, צוין כי "התביעה הצבאית אישרה לאגף המודיעין להעמיק את החקירות על מנת לבדוק האם היו אנשים נוספים המעורבים בהפעלת רשת הריגול הזו".

בחודש שעבר דיווח העיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי כוחות הביטחון של לבנון עצרו אדם לבנוני באשמת ריגול עבור סוכנות המוסד הישראלי, שביצע עבורה איסוף מודיעין ואף היה מעורב בפעולות חיסול ממוקדות.

על פי הדיווחים, אותו חשוד שנתפס ביצע עבור המוסד פעולות רבות בשנים האחרונות, מאיסוף נתונים והעברת מידע, צילום של אתרים רגישים ועד למעורבות ברשת של חיסולים ופעולות חשאיות.

עוד צוין כי הוא הקל על כניסתם של קצינים ישראלים ללבנון וסייע להם במהלך פעילותם במדינה ויציאתם בתום משימותיהם.

יתרה מכך, הודגש כי קיימות ראיות חד משמעיות לכך שהאיש היה מעורב בחיסול האחים מחמוד ונידל אל-מג'זוב, שני הבכירים מתנועת ההתנגדות של הג'יהאד האסלאמי בפלסטין שנהרגו בפיצוץ מכונית תופת ב-26 במאי 2006.

כוחות הביטחון הלבנוניים. צילום: סוכנות הידיעות AP

Back to top button