חדשות חוץמבזקים

אוקראינה: כלי טיס רוסיים מטילים פצצות תבערה האסורות על פי החוק הבינלאומי

שירות החירום הממלכתי של אוקראינה פרסם היום (חמישי) תמונות מעבודתם של כוחות החילוץ בפינוי ההריסות והתחמושת שלא התפוצצה בעיר צ'רניהיב שבצפון אוקראינה.

על פי הדיווח באתר הרשמי, צוותי שירות החירום הממלכתי גילה כי מדובר בפצצות תבערה מסוג OFZAB-500, האסורות לשימוש על פי אמנת ז'נבה.

"כבר נתקלנו בעבר בפצצות OFZAB-500 בצ'רניהיב לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי סוחוי 34 (Su-34) ב-5 במרץ (אז המחלקה המקומית של שירות החירום הממלכתי זיהתה אותן בטעות כפצצות מסוג- FAB-500). באותו זמן לא היינו בטוחים האם הוטלו פצצות כאלה בהתקפה על צ'רניהיב, מכיוון שהן ככל הנראה נפלו יחד עם המטוס שהופל. עם זאת, הפעם אחת התמונות של שירות החירום הממלכתי מציגה שרידי פצצה מסוג OFZAB-500, מה שלא משאיר מקום לספק כי היא זו ששימשה את הרוסים בהפצצות על צ'רניהיב." נכתב באתר שירות החירום הממלכתי של אוקראינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך אתר שירות החירום הממלכתי של אוקראינה
צילום: שירות החירום הממלכתי של אוקראינה
צילום: שירות החירום הממלכתי של אוקראינה

בדיווח באתר שירות החירום הממלכתי של אוקראינה צוין כי "במקרה זה, מבחינת המשפט הבינלאומי, אין זה משנה כלל אם הפגיעה הייתה באובייקט צבאי או אזרחי. סעיף 2.2 לפרוטוקול III לאמנה בדבר כלי נשק קונבנציונליים מסוימים אוסר במפורש על שימוש בתחמושת בערה המועברת באוויר כנגד מטרות צבאיות באזורי ריכוז אזרחיים."

עוד צוין כי "במהלך חקירות, טייס ה-Su-34 שהופל מעל צ'רניגוב, רס"ן קרסנויארטסב, אמר כי הוא פגע בקואורדינטות , כלומר, לא הוא ולא הפיקוד שלו לקחו בחשבון את נוכחותם של חפצים אזרחיים, וגם שהפצצות לא מונחות שימשו להפצצה – בדומה לאלו שאנו רואים בתמונות של שירות החירום הממלכתי."

יש לציין כי לא מדובר בדיווח מפתיע במיוחד כי בעבר כבר נטען במהלך השנים כי הצבא הרוסי משתמש בפצצות תבערה מסוג זה האסורות בשימוש על פי החוק הבינלאומי.

בשנת 2016 מי שחשפה את הפצצות האסורות היתה רוסיה בעצמה. בסרטון שפרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה RT, מביקורו של שר ההגנה סרגיי שויגו בבסיס חיל האוויר חמימים בסוריה, תועדו בטעות מטוסי קרב רוסים חמושים בפצצות דומות (מצרר מסוג RBK-500) האסורות כאמור בשימוש.

בשנת 2018 פורסם דו"ח של ארגון זכויות אדם על שימוש של הרוסים בפצצות אסורות בתקיפות בסוריה.

מתוך הסרטון שחשף את הפצצות ב-2016. צילום מסך, RT

Back to top button