חדשות חוץמבזקים

קצין לשעבר בשירות הביטחון האוקראיני חוסל בקייב – צפו בתיעוד

ברחוב סדוביה 120 ברובע דרניצקי בקייב, בירת אוקראינה, נורה אתמול (חמישי) למוות סגן ראש הדירקטוריון הראשי של שירות הביטחון האוקראיני לשעבר, דמיטרי דמיאננקו.

על פי דיווחים בכלי התקשורת באוקראינה, האירוע התרחש בסביבות השעה 18:00 (שעון מקומי), כאשר דמיטרי דמיאננקו נסע ברכב מסוג טויוטה עם לוחיות רישוי כחולות (בשימוש רכבים ממשלתיים – PN) ובהגיעו למחסום המשיך, על פי החשד בנסיעה מבלי לעצור.

כוחות המשטרה האוקראינית דלקו אחריו וחסמו את רכבו. האירוע שתועד במצלמות אבטחה והופץ לאחר מכן ברשתות החברתיות מראה כי רכבו של דמיאננקו הוקף על ידי שלוש מכוניות, שתיים מהן עם אורות מהבהבים. חמושים של כוח משטרה מיוחד יצאו עם כלי נשק בידיהם והחלו לבצע ירי מסיבי לעבר רכבו. דמיאננקו השיב חזרה בירי אך הוא נהרג במקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחרונה התרבו הדיווחים של ירי לעבר כלי רכב חשודים, כשהאירוע החמור ביותר התרחש ב-25 בפברואר באזור קייב כשנורתה למוות משפחה שלמה – הורים ושלושת ילדיהם.

מקרה נוסף של ירי לעבר רכב אזרחי היה ב-28 בפברואר, כאשר נורה למוות הישראלי, רומן ברודצקי בן 41 במהלך ניסיון לצאת מהעיר כשהיה בדרכו מקייב לגבול עם מולדובה.

רבים מטילים ספק בגרסה של המשטרה האוקראינית על נסיבות מותו של דמיטרי דמיאננקו. העיתונאי החוקר בקייב ולדימיר בויקו טוען שדמיאננקו היה הראשון שפתח באש. עוד דווח כי לא נשלל כי גרסת הסירוב לעצור במחסום הופצה בכוונה בכלי התקשורת וייתכן כי הקצין לשעבר של שירות הביטחון האוקראיני, ביצע מעשה פלילי – "חשד לריגול עבור רוסיה".

נזכיר כי ב-5 במרץ, העיתון "אוקראינסקה פרבדה" דיווח, בציטוט מקורות, כי קצין המודיעין דניס קירייב, אחד מחברי המו"מ בין רוסיה לאוקראינה, נורה במהלך ניסיון מעצר על ידי שירות הביטחון של אוקראינה לאחר שנחשד בבגידה. מאוחר יותר, מנהלת המודיעין הראשית של משרד הביטחון הצהירה כי קירייב מת בהגנה על אוקראינה, במהלך ביצוע משימות מיוחדות.

הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
הופץ ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

Back to top button