חדשות חוץמבזקים

פייסבוק מאשרת באופן זמני קריאות נאצה נגד רוסיה, הקרמלין הגיב

מטא (Meta), לשעבר חברת פייסבוק, החליטה להקל בתנאי המדיניות שלה כלפי פרסומים בהם נכתבים קריאות גנאי ונאצה כלפי רוסיה ונשיאה, ולדימיר פוטין.

בחברה מסרו כי לא יתאפשר לאיים או לגדף בצורה קשה אזרחים ואנשים פרטיים, אך המדיניות כלפי פוטין ורוסיה השתנתה ויהיה אפשר לכתוב הצהרות קשות כמו "מוות לפוטין", שעלתה כדוגמא לנושא הסבוך. בחברה מסרו כי שינויי המדיניות הם זמניים.

במוסקבה הגיבו לידיעה ובהודעה שפרסם הקרמלין נמסר כי "אם זה נכון, זה ידרוש מאיתנו להכריע ולעצור את פעילות החברה במדינה". דובר הקרמלין אף אמר כי הוא "מקווה שהידיעה אינה נכונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההחלטה של החברה מגיעה בהמשך להחלטת ענקיות טכנולוגיה נוספות 'להעניש' את רוסיה ולמנוע ממנה גישה למוצריהן. החברות אשר נקטו בצעדים אלו הן אפל ומייקרוסופט, שעצרו את מכירות המוצרים שלהן למדינה, בטענה שהן אינן מוכנות לקחת חלק בפלישה התוקפנית הרוסית לאוקראינה ולתת יד למהלך.

מנגד, רוסיה הצטרפה לצפון קוריאה וחסמה את האפשרות לאזרחיה להשתמש ברשתות פייסבוק וטוויטר, כמהלך הנועד למנוע הפצת "פייק ניוז" כפי שנעשה בעניין המלחמה באוקראינה, כך טוענים הרוסים. לפני זמן קצר דווח כי משרד התובע הכללי של רוסיה ביקש מבית המשפט להכיר בחברת מטא כארגון קיצוני.

סגן ראש הוועדה למדיניות מידע וטכנולוגיות מידע ברוסיה, סרגיי בויארסקי, אמר כי כל שירותי החברה ייחסמו ברוסיה בעתיד הקרוב.

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button