מבזקיםצבא וביטחון

גנץ על הסיוע בקליטת עולים: "מערכת הביטחון וצה"ל יתנו כל סיוע אופרטיבי שיידרש"

שר הביטחון, בני גנץ, קיים היום (שישי) חיתוך מצב בנוגע לסיוע מערכת הביטחון למאמץ שמוביל משרד הקליטה והעלייה בהבאת עולים, תחת המנהלת שהוקמה וכן בתמיכה למאמץ משרד הפנים בקליטת הפליטים וכלל המגיעים מאוקראינה.

בחיתוך המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף הרצי הלוי, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ראש אגף המבצעים, אלוף עודד בסיוק, ראש רח"ל, תא"ל במיל' יורם לרדו ויועמ"ש מערכת הביטחון, איתי אופיר. להערכת המצב קדמה עבודת מטה שריכזו בצה״ל בשיתוף עם ראש רח"ל וסיור שהתקיים הבוקר בנתב"ג.

בפתח הדברים אמר שר הביטחון: "ההנחה המבצעית היא שאנחנו בפני אתגר לאומי משמעותי, לצד האתגרים הביטחוניים שאנחנו פועלים בהם ונשארים בתוקף, ולצד מאמץ הקורונה שנמשך. מערכת הביטחון וצה"ל יתנו כל סיוע אופרטיבי שיידרש – וכל פתרון שניתן לעזור בו גם בהיבטי סד"כ וגם בהיבטי רכש ולוגיסטיקה, במיוחד בשבועות הראשונים, עד להתייצבות המערכת. כל זאת בתיאום ותחת הדירקטיבה של קבינט הקליטה והעלייה בראשות השר פנינה תמנו שטה, והנהלים הנקבעים במשרדי הקליטה והפנים. עוד הדגיש שר הביטחון, כי צה"ל והמערכת כולה יסייעו במשימות, אך חיילי צה"ל לא יקחו חלק בקבלת החלטות או בפעולות הקשורות בהליכי ההכרה עצמם במגיעים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיכום חיתוך המצב התקבלו ההחלטות הבאות:
– ראש רח"ל, ירכז את כלל מאמצי המערכת מול משרדי הממשלה.
– צה״ל יסייע בכ-50 חיילים, חלקם דוברי השפה האוקראינית או הרוסית, לסיוע בניתוב המגיעים לנתב"ג.
– אנשי מפקדת אלון ואנשי המילואים של רח"ל יתגברו ויסייעו בתפעול החמ"ל שהוקם בנתב"ג.
– צה"ל יסייע בכ-40 חיילים דוברי השפה האוקראינית\רוסית לסיוע לסוכנות היהודית במוקדים הטלפונים המשרתים את המגיעים לארץ או המבקשים להגיע.
– בשלב זה ישמרו עשרות מקומות במלון דן פנורמה לצורך פינוי מסורבי כניסה או ממתינים לקבלת תשובות, וינתן סיוע למשרד הפנים בהתאם לבקשות ולצורך בביצוע התקשרויות עם מקומות הארחה נוספים כפי שהתבצע במסגרת מלוניות הקורונה.
– צה"ל נערך להפעלת מערך לימודי עברית לעולים באמצעות מורים ומורות חיילות בהתאם לצורך.
– מערכת הביטחון תבחן אפשרות לקליטת עובדים מקרב העולים מול התעשיות הביטחוניות.

בסיום הדגיש שר הביטחון, כי יש לפעול בתיאום מלא עם ראש מנהלת הקליטה, מאיר שפיגלר ומשרד העלייה והקליטה, וכלל משרדי הממשלה המבקשים סיוע. בשלב ראשון יש לתת מענה מיידי, כאשר בהמשך, לאחר התייצבות המערכת, תיבחן העברתה לגורמים המוסמכים.

ארכיון. צילום: אריק חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button