מבזקיםספורט

בריטניה הודיעה: מי שמעוניין לרכוש את מועדון הפאר צ'לסי – דרך הממשלה

מועדון הכדורגל הלונדוני המפואר, צ'לסי, אשר נמצא בבעלות האוליגרך הרוסי, רומן אברמוביץ', נכנס לסחרור של אי ודאות לגבי עתידו, עקב הסנקציות שהטילו במדינה על אנשי עסקים ואוליגרכים רוסים, ואברמוביץ' ביניהם.

על פי הסנקציות שהוטלו בתחילה, נמנע מאברמוביץ' למכור את המועדון, לבצע מכירה או קנייה של שחקנים ובעצם השבית את הפעילות המנהלית של המועדון. זאת למרות שהבעלים הביע רצון למכור את הקבוצה כאשר פרצה המלחמה באוקראינה ואף העביר את זכויות הניהול לצד שלישי.

על אף הסנקציות, אישרה הממשלה למועדון לפעול תחת רגולציה זמנית ולקבל כספים מזכויות שידור, אך זה טיפה בים לעומת הפוטנציאל הכלכלי האדיר הטמון במועדון כמו צ'לסי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על רקע אי הוודאות, גם נותני חסויות הכריזו על הפסקת שיתוף הפעולה עם המועדון, ככל הנראה מחשש ששמם ייקשר בשמו של אברמוביץ', הידוע בקרבתו לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

על פי דיווחים שונים, בממשלת בריטניה החליטו לאפשר את מכירת המועדון, אך רק דרכה וללא התערבותו של אברמוביץ', כך שגם הכספים אשר יגיעו דרך מכירת המועדון ככל הנראה יחולטו.

רומן אברמוביץ' ידוע גם בחיבתו לישראל ואף דווח כי יקיים שיתוף פעולה עם מוזיאון יד ושם ויתרום למאמצי חקר השואה. שיתוף פעולה זה כמובן בוטל עקב המצב באוקראינה. בנוסף, רק לפני תקופה קצרה אירח אברמוביץ' ומנהלי הקבוצה את נשיא המדינה, יצחק הרצוג במועדון.

אברמוביץ' והנשיא הרצוג. צילום: קובי גדעון/לע"מ
אילוסטרציה. צילום: pexels

Back to top button