מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ קריב: צורך דחוף בשיפור המענה ההומניטארי למצוקת הפליטים מאוקראינה

מסמך קריב לשיפור מיידי של הערכות מדינת ישראל למצוקת הפליטים מאוקראינה

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), פנה היום (שישי) אל ראש הממשלה נפתלי בנט ואל שרת הפנים איילת שקד, עם מסמך מפורט המציג שורת פעולות וצעדים מעשיים לשיפור המענה ההומניטארי שראוי שמדינת ישראל תבצע למול מצוקת הפליטים מאוקראינה.

ביחס למדיניות ההגירה המיושמת בימים אלה, קריב דורש להגדיל את מכסת הפליטים באופן משמעותי. עוד דורש קריב לאפשר לקרובי משפחה מדרגה ראשונה של אזרחים ישראלים להגיע לישראל שלא דרך מכסת הפליטים. "אמנם איננו יכולים לאפשר כניסה ללא כל בקרה, אך המכסה שהוצגה הופכת את התגייסותנו ההומניטארית כמעט לאות מתה", כתב קריב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ קריב שב והציע להביא לישראל קבוצות מאורגנות של בני נוער וצעירים או קבוצות אחרות שישהו בישראל באופן זמני ובאופן מאורגן ומקובץ. לדבריו, "מענה מסוג זה יבטא היטב את חובתה המוסרית של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי וכמדינה דמוקרטית ויאפשר התמודדות מושכלת עם אתגר קליטתם הזמנית של הפליטים".

כמו כן, מתוך מסקנותיו מביקור הפתע שערך בנתב"ג אמש, ח"כ הרב קריב קורא להקצאת כוח אדם נוסף לטובת עבודת רשות האוכלוסין בנתב"ג; העמדת כוח עזר של בנות שירות לאומי, מתנדבי שנת שירות ובמידת הצורך גם חיילים שיסייעו למגיעים מאוקראינה הנוחתים בישראל לאחר מסע תלאות ממושך; גיוס מערך מתנדבים דוברי אוקראינית ורוסית לסיוע למגיעים לנתב"ג ובמתקן השהייה העתיד להיפתח באחד מהמלונות בתל אביב; טיוב ההערכות הפיזית בנמל התעופה באופן שיאפשר הכפלה של מספר עמדות תשאול נוספות ומתן המידע; הכנת דפי מידע והסבר באוקראינית וברוסית לטובת המגיעים ושילוט מתאים; וכן – העמדת שוברים לרכישת מזון וציוד אישי או מענק כספי צנוע למי שאינם זכאי חוק השבות, המקבלים מענק משמעותי עם קליטתם. עניין זה חיוני במיוחד ביחס לממתינים להכרעה בעניינם או מסורבי כניסה הממתינים לטיסה יוצאת.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button