חדשות הארץמבזקים

"עלייה אקספרס": סמנכ"ל הסוכנות היהודית יחנוך את מסלול העלייה המזורז לישראל

סמנכ"ל הסוכנות היהודית, יהודה סטון, ייצא במוצאי שבת לרומניה, על מנת לחנוך את מסלול העלייה המזורז לישראל – "עלייה אקספרס" – במסגרתו יואץ משמעותית תהליך האישורים. נוהל הבדיקה המזורז יבוצע על ידי אנשי "נתיב".

ביקורו יחל בסיור בחמשת מרכזי קליטת העולים בבוקרשט שבהם כבר שיכנה הסוכנות כאלף פליטים. סטון ילווה על ידי ד"ר ערן רוטמן, מנהל קמפוס בילינסון, וגב' מיכל שטיינמן, מרכזת תחום פיתוח מקצועי בבית החולים בילינסון והשרון וד״ר דנה מרקוביץ׳ מבית חולים השרון, אנשי הסוכנות ובית החולים בילינסון יבחנו דרכים לשפר את הסיוע הרפואי הניתן לפליטים המגיעים עם בעיות רפואיות משמעותיות כתוצאה מהקרבות.

עוד תתלווה לסטון גב' מיכאלה ברקו, פראמדיקית מוסמכת הדוברת רומנית והונגרית, שהקימה פלטפורמת התנדבות בשם "טריביו" (Tribu) שמשתפת פעולה עם פרויקט החוסן JReady של הסוכנות היהודית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הביקור צפוי סטון לפגוש גם את שר החוץ יאיר לפיד, העורך ביקור רשמי במדינה, ולהציג בפניו את אחד המרכזים בהם נקלטים המועמדים לעליה בהמתנה לעלייתם. סטון יסקור בפני שר החוץ את פעילות הסוכנות היהודית במקום ויציג את הצפי לשבועות הקרובים.

בהמשך היום יחנוך סטון את המסלול המזורז – "עליה אקספרס" – שיוציא טיסה ישירה מבוקרשט לת"א ובה 140 עולים חדשים, חלקם לוקחים חלק לראשונה בתהליך המואץ, שיאפשר להם להגיע במהירות לקרוביהם בישראל עם מינימום ביורוקרטיה. פרטים על ביקורו של סמנכ"ל הסוכנות במרכזי הטיפול בעולים בפולין ימסרו בהמשך.

מרכזי העלייה של הסוכנות היהודית בבוקרשט הם חלק ממספר מרכזי עליה שהסוכנות היהודית מפעילה בשיתוף עם הקרן לידידות במדינות הגובלות באוקראינה.

צילום: prm.ua

Back to top button