חדשות חוץמבזקים

האם לארצות הברית יש מעבדות לפיתוח נשק כימי וביולוגי באוקראינה?

רוסיה טענה כי לארצות הברית יש מעבדות לפיתוח נשק כימי וביולוגי באוקראינה, אך בארה"ב מיהרו להדוף את הטענות וכינו אותן "מופרכות".

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי אמרה אתמול: "שמנו לב לטענות הכוזבות של רוסיה לגבי מעבדות נשק ביולוגי אמריקאיות ופיתוח נשק כימי לכאורה באוקראינה. ראינו גם פקידים סינים מהדהדים את תיאוריות הקונספירציה הללו. זה מגוחך. זה סוג של מבצע דיסאינפורמציה שראינו שוב ושוב מהרוסים לאורך השנים באוקראינה ובמדינות אחרות, שהופרכו, ודוגמה לסוגי התירוצים הכוזבים שהזהרנו שהרוסים ימציאו."

פסקי הדגישה כי "ארצות הברית עומדת במלא מחויבויותיה על פי אמנת הנשק הכימי ואמנת הנשק הביולוגי ואינה מפתחת או מחזיקה בנשק כזה בשום מקום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלא שבקטע וידאו שפרסמה RT סוכנות הידיעות הממלכתית ברוסיה, סגנית שר החוץ האמריקאי הסנטורית ויקטוריה נולנד אמרה בעדותה בסנאנט כי לארה"ב יש מעבדות מחקר ביולוגי באוקראינה, ושארה"ב פועלת עם אוקראינה על מנת למנוע שלא יפלו לידיים רוסיות.

הפעילה הרפובליקנית קנדיס אוונס (Candace Owens), כתבה בעמוד הטוויטר שלה: "למה עדיין לא קיבלנו הסבר כלשהו מדוע שגרירות ארה"ב בקייב הסירה את דפי המידע הנוגעים למעבדות הביולוגיות שלהם באוקראינה מהאתר שלהם? – מדוע משרד ההגנה שלנו מימן אותן ומה המשמעות של "היתר לעבוד עם פתוגנים"?"

עוד הוסיפה כי "צילומי המסך לעיל פורסמו באינטרנט. בודק עובדות מתעקש שהמעורבות שלנו במעבדות הייתה לגמרי מעל השולחן. כמובן שזה היה! זה תמיד! אך האם נוכל לדעת מדוע המסמכים הללו הוסרו רק לאחר פרוץ הסכסוך עם רוסיה?"

איגור קירילוב, ראש הכוחות להגנה כימית, ביולוגית וגרעינית של הכוחות המזוינים הרוסים, אמר בהצהרה לתקשורת כי "רשת של יותר מ-30 מעבדות ביולוגיות נמצאו בשטח אוקראינה, כחלק מתכניות משותפות עם הפנטגון, שעבדו עם פתוגנים (מחוללי מחלה) של זיהומים מסוכנים. רשת זו של מעבדות ביולוגיות "ביצעה עבודה בהוראת משרד ההגנה האמריקאי עבור הפחתת האיום הצבאי. חברת "Black and Veatch" מזוהה עם המחלקה הצבאית ולוקחת חלק בביצוע הפרויקטים".

צילום: משרד ההגנה של הפדרציה הרוסית

קירילוב אמר כי מתבצעות עבודות בשלושה תחומים.

"קודם כל, מדובר בניטור המצב הביולוגי, לפי הפנטגון, באזורים המוצעים להצבת כוחות צבאיים של מדינות גוש נאט"ו. השני הוא איסוף וייצוא לארה"ב של זנים של מיקרואורגניזמים מסוכנים. הכיוון השלישי הוא עבודת מחקר על חקר סוכנים פוטנציאליים של נשק ביולוגי, ספציפי לאזור זה, שיש להם מוקדים טבעיים ומסוגלים להיות מועברים לבני אדם", אמר קירילוב.

הוא הצהיר שלצד הרוסי יש ראיות לכך שמבוצעות תוכניות ביולוגיות בשטח אוקראינה.

"המסמכים המנותחים מאשרים כי משרד הבריאות של אוקראינה הציב את המשימה להשמיד לחלוטין את הביו-אגנטים במעבדות החל מה-24 בפברואר. במקביל, ניתוח ההנחיות לפקידי המעבדה, מצביע על כך שהליך השמדתם היא בלתי הפיכה. ככל הנראה, כל הדרוש להמשך יישום התוכנית הביולוגית הצבאית כבר הוצא משטחה של אוקראינה", אמר איגור קירילוב.

בהודעה בעמוד הרשמי של ז'או ליג'יאן דובר משרד החוץ של סין נכתב כי "לארה"ב יש 336 מעבדות ב-30 מדינות בשליטתה, כולל 26 באוקראינה לבדה. עליה לתת דין וחשבון מלא על הפעילות הצבאית הביולוגית שלה בבית ומחוצה לה ולהכפיף את עצמה לאימות רב-צדדית.

בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח היום כי ארגון הבריאות העולמי המליץ ​​לאוקראינה להשמיד פתוגנים במעבדות כדי למנוע התפשטות מחלות. "ארגון הבריאות העולמי המליץ ​​לאוקראינה להשמיד פתוגנים בעלי איומים גבוהים הנמצאים במעבדות לבריאות הציבור במדינה כדי למנוע "כל דליפה פוטנציאלית" שתפיץ מחלות בקרב האוכלוסייה. מומחי אבטחה ביולוגית טוענים כי תנועת החיילים של רוסיה לתוך אוקראינה והפצצת הערים שלה העלו את הסיכון לבריחה של פתוגנים גורמי מחלות, אם אחד מהמתקנים הללו ייפגע." נכתב בדיווח.

במסמך רשמי של ממשלת ארה"ב שהתפרסם בשנת 2005 והופץ היום ברשתות החברתיות ניתן לראות כי ארצות הברית ממימנה במשך השנים את המעבדות באוקראינה.

מתוך מסמך שהופץ ברשתות החברתיות
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button